Ardanta

Beoordelingen, klachten en ervaringen van Ardanta.


Premie
7,7

Service
7,7

Contactgegevens

Hoofdkantoor:
De Ruyterlaan 8
7511 JH
Enschede

Telefoonnummer:
Algemeen: 053 – 48 811 22
Overlijden melden: 0800 – 33 33 000

Postadres:
Postbus 346
7500 AH
Enschede
info@ardanta.nl


Ardanta is onderdeel van ASR Nederland, een grote beursgenoteerde verzekeringsgroep. De verzekeraar biedt enkel natura uitvaartverzekeringen die op maat samen kunnen worden gesteld. Er kan bijvoorbeeld gekozen worden voor een eenvoudige, goedkopere uitvaart of juist een zeer complete uitvaart met luxe bloemen, een rouwdienst in de kerk, speciale volgauto’s en een rouwadvertentie in de krant.

Veelgestelde vragen

Een opsomming van de meest gestelde vragen over uitvaartverzekeraar Ardanta:

1) Zijn mijn kinderen meeverzekerd op mijn polis?

Als u een nieuwe uitvaartpolis afsluit, zijn kinderen tot 18 jaar automatisch meeverzekerd. Ook ongeboren kinderen zijn meeverzekerd. De uitkering bedraagt het hoogst verzekerde bedrag van de ouders tot maximaal de kosten van de uitvaart zelf.

Heeft u al een uitvaartverzekering? Dan vindt u in de polisvoorwaarden of uw kinderen meeverzekerd kunnen worden. U kunt ook contact opnemen met Ardanta.

2) Kan ik mijn uitvaartverzekering aflopen?

Dat staat in uw polisvoorwaarden. Het kan raadzaam zijn om goed na te gaan of het voordelig is om uw uitvaartverzekering af te kopen. Soms is het slimmer om de polis premievrij te maken. Dit kunt u bespreken met verzekeraar Ardanta.

De afkoopwaarde van de polis wordt bepaald aan de hand van de premie die u heeft betaald.

3) Is mijn uitkering hoog genoeg om mijn uitvaart te bekostigen?

Op dit moment (2019) kost een begrafenis of crematie ongeveer 7.000 tot 8.000 euro. Dit kan echter over 10, 20 of 30 jaar meer zijn. Uw huidige uitvaartverzekering dekt dan mogelijk niet voldoende voor de bekostiging van uw uitvaart.

Als u dat prettig vind, kunt u uw verzekering bij Ardanta laten indexeren. Dat houdt in dat de waarde van de verzekering meestijgt met de gemiddelde kosten van de uitvaart. Ardanta bepaalt het percentage van de stijging op basis van onafhankelijke consumentenprijzen van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).

Let op: naarmate uw uitvaartverzekering meer waard wordt, gaat u ook iets meer premie betalen.


206 beoordelingen

  • I Ingmar Zondervan

    Klantonvriendelijke verzekeraar. Ik ben 30 jaar klant van Ardanta en ik wilde mijn polis uitbreiden omdat de waarde van de polis amper was meegegroeid met de huidige kosten van een uitvaart. Blijkt onmogelijk te zijn! Omdat Ardanta niet meer samen werkt met de bank van mijn betaalrekening, Triodosbank. Ongelooflijk! Slechte beurt van Ardanta!

    Premie:

    Service:

  • I Ingmar Zondervan

    Klantonvriendelijke verzekeraar. Ik ben 30 jaar klant van Ardanta en ik wilde mijn polis uitbreiden omdat de waarde van de polis amper was meegegroeid met de huidige kosten van een uitvaart. Blijkt onmogelijk te zijn! Omdat Ardanta niet meer samen werkt met de bank van mijn betaalrekening, Triodosbank. Ongelooflijk! Slechte beurt van Ardanta!

    Premie:

    Service:

  • A Alex Brandt

    Ik vind Ardanta een slechte onbetrouwbare verzekeringsmaatschappij. Ondanks dat op de website vermeld staat dat kinderen bij Ardanta kosteloos meeverzekerd kunnen worden, weigert Ardanta mijn kinderen bij te schrijven op de polis. Als reden geeft de verzekeraar aan dat deze mogelijkheid niet expliciet in de voorwaarden vermeld staat (er staat ook niet dat het niet kan). Verder geeft Ardanta aan dat er op de website verwezen wordt naar de voorwaarden, maar dit betreft alleen een verwijzing naar de leeftijd tot wanneer kinderen kosteloos meeverzekerd zijn. Dus ook in deze zin veronderstelt de verzekeraar dat kinderen kosteloos meeverzekerd zijn. Ondanks het doorlopen van een klachtenprocedure bij Ardanta blijft de uitvaartverzekeraar weigeren mijn kinderen bij te schrijven.

    Op de website van Ardanta staat namelijk nog steeds dat kinderen gratis meeverzekerd kunnen worden, er staat letterlijk: ‘Bij de meeste uitvaartverzekeringen kunnen kinderen kosteloos meeverzekerd worden. Zo ook bij Ardanta.’ Zelfs als je nu nog zoekt via Google op ‘kinderen gratis meeverzekerd Ardanta’ krijg je 2 resultaten van Ardanta.nl met daarin letterlijk de tekst ‘Kinderen zijn meeverzekerd als zij bij ons zijn aangemeld én na drie maanden dat de nieuwe Ardanta Uitvaartverzekering is ingegaan.’ en ‘Bij Ardanta kunt u uw kinderen kosteloos meeverzekeren.’ Ardanta excuseert zich voor de eigen onduidelijke website. De website is niet onduidelijk, het bedrijf belooft A maar doet B. Ik heb de klachtenprocedure doorlopen bij Ardanta zelf, maar dat leidt tot niets. Er wordt vanuit de verzekeraar geen enkele moeite genomen hier een oplossing voor te vinden.

    Ik wil mijn kinderen graag alsnog kosteloos bij laten schrijven op mijn polis. Precies zoals Ardanta dit op de eigen website vermeld.

    Premie:

    Service:

  • P Peter Z

    ZEER slecht !! Dit jaar een premieverhoging van 25 % (!!!)
    Na een aantal emails hierover , met als laatste een verwijzing naar hun eigen site waar staat dat je premieverhoging niet hoeft te accepteren wordt er gewoon NIET meer op deze mails gereageerd. Ik heb VIJF mail verstuurd met NUL reacties. SCHANDALIG !!!
    Ik heb direct de verzekering afgekocht en naar een andere aanbieder overgestapt.

  • P Paola Rook

    Slechte klantenservice. Al ruim 3 maanden bezig om storing te verhelpen op mijn Ardanta.
    Meerdere keren contact gezocht met de klantenservice, en dan wordt er gezegd dat ze het probleem gaan verhelpen. Maar de arrogante callcenter medewerkers komen hun woord niet na.
    Nu weer contact gehad met de klantenservice en nu is er een mail verstuurd naar de leidinggevenden volgens deze medewerker, om dit nu snel op te lossen. We wachten maar weer even af, anders weer een slechte review erover heen.

    Service:

  • F Fred Broekman

    slecht contact mee te krijgen , plotselinge premie verhoging zg indexcering van 40%

    Premie:

    Service:

  • J Jan Molendijk

    Ook ik heb de afgelopen 2 jaar een premieverhoging gehad van 53% op mijn uitvaartverzekering bij Ardanta. Mijn polis loopt al sinds 1959, hiervoor heb ik 63 jaar maandelijks onafgebroken premie betaald. Mijn vraag aan Jos Baeten, de bestuursvoorzitter van ASR, is: moeten wij ons zorgen maken over het voortbestaan van Ardanta?. Vanwaar deze extreme premieverhogingen?, op het internet zie ik dat nog vele anderen(honderden/duizenden?) met hetzelfde probleem worden geconfronteerd. Ik beschouw uw absurde premieverhogingen als het betonrot aan de fundamenten van onze maatschappij, zeker in deze huidige tijd. M.i. wordt het hoog tijd dat een aantal consumentenorganisaties uw wijze van handelen aan de kaak gaat stellen.
    Jan Molendijk

    Premie:

    Service:

  • F Fred Schonis

    in een woord schandalig, ik ben 79 jaar en nu vind de indexeringsverhoging van 2023 zeer hoog. Ga van € 205,00 naar €313,00. Je wordt namelijk extra verhoogd omdat je oud bent.
    Dat is een verhogiong van meer dan 53%. Als mij dat bij het afsluiten in 1988 was verteld.
    Had ik deze verzekering nooit genomen. Als jedeze verhoging 53% een paar jaar door gaat trekken. Zit ik in 4 jaar aan een indexering van € 1.121,03 per jaar.
    2023, € 313,00 2024 € 478,89 2025 € 732,70 202 € 1121,03

    Wie wil en kan dat betalen?

    Premie:

    Service:

  • H HOS

    Ik ben met 4 polissen begonnen bij NIVO. NIVO is overgenomen door Ardanta en ik kan geen negatieve dingen zeggen tot en met 2022. Ieder jaar zijn de 4 polissen geïndexeerd met normale gangbare percentages. In 2022 betaalde ik voor de 4 polissen € 119,11 per maand. Vrij recent ontving ik de indexering voor 2023 en dat was even schrikken. Ik zou dan € 257,95 per maand moeten gaan betalen, dat is een indexatie van 116,56%. De grootste boosdoener in deze is mijn polis omdat deze op 20-10-2023 premie-vrij wordt. Zodoende de telefoon gepakt, helaas een heel lange wachttijd, maar de aanhouder wint. Een medewerkster hoorde mijn verhaal aan, kon er geen antwoord op geven want zij was nog in opleiding. Vervolgens haar collega aan de lijn die mij overigens netjes en vriendelijk te woord stond. Ik zei wat ik er van vond en dat was uiteraard niet positief, laat ik het netjes houden. Haar antwoord op de absurde indexering was dat mijn polis nog maar zo kort liep en in 2023 dus premie-vrij werd. Dus mijn inziens nog even extra cashen voor een jaar! Helaas werden wij het niet eens dat dit een krankzinnige indexering is en heb ik maar het wijze besluit genomen om de polis van mijn vrouw en mij niet te indexeren.
    Dan kom ik uit op een aanvaardbare premie van € 125,51 per maand.
    Al met al verdient dit optreden van Ardanta mijn inziens geen schoonheidspreis. Helaas!

    Premie:

    Service:

  • A A de Wit

    zijn onbereikbaar, reageren niet op terug bel verzoeken,, website werkt NIET,
    verhoging van de premie terug draaien wordt NIET op gereageerd kortom OPLICHTERS eerste klas,

    niet in trappen !!

    Premie:

    Service:

  • G geer slagter

    riekt naar grote oplichters en service tot de rand van de deur, bellen? ach 25 wachtende voor u

    Premie:

    Service:

  • G gerard slagter

    probeer zo vriendelijk mogelijk te zijn. is een echt abnamro tent, onbetrouwbaar verhoogd je premie met 300%!!!!!!!!!!!!!!!. en toen we ze nodig hadden om het lijk van de dochter na haar zelfmoord op te halen waren ze extreem moeizaam en hebben we een ander ingeschakeld. Zaten bij de zwarte cross te zuipen denk ik. Ergo nooit iets bij dit clubje doen

    Premie:

    Service:

  • T Tonny

    Ook ik kreeg een flinke indexering te verhapstukken van meer dan 50 euro extra premie per maand. Ardanta gebeld en degene aan de telefoon zou het voorleggen aan een adviseur. Ik werd keurig de volgende dag teruggebeld door de fantastische Lisette Rietman. Zij legde mij alles heel goed uit en na wat berekeningen de indexering stopgezet, ik blijf dus nu het oude bedrag betalen. Bereken dus goed of de exorbitante verhoging zin heeft. Ik lees veel ongenoegen over Ardanta, gelukkig heb ik deze ervaring niet.

    Service:

  • L Louise

    Terugkomend op mijn review van gisterenavond.
    Ik heb een fijn gesprek gehad met Ardanta medewerkster Karin Wennink.
    Indexering kan stopgezet worden, dus geen verhoging van 90 euro per maand.
    Dat was ook te gek om los te lopen zeker omdat mijn polissen eind augustus 2023 aflopen dus premievrij worden.
    Voor service kan ik dus een dikke voldoende geven. Nu even afwachten of men het administratieve gedeelte ook onder controle hebben.
    Misschien dus een tip voor anderen?

    Premie:

    Service:

  • L Louise

    Service kan ik niet beoordelen, ga morgen telefonisch met ze in gesprek, kreeg vandaag een indexering te verhapstukken, ga van 70,00 euro pm naar 160,00 pm in 2023. Dit is niet normaal meer., Ik ben tevreden over het verzekerde bedrag wat ik had tot nu toe voor 70euro per maand. Ik behoef geen verhoging van het uit te keren bedrag, dus morgen aan de slag.
    Echt 160 euro per maand en dat van mijn AOW???
    Mijn polissen liepen eerst via NIVO en die waren goed, Ardanta heeft ze overgenomen.
    Ik waarschuw iedereen die een indexeringsbrief hebben ontvangen, kijk allergoedkoopste na.
    Ik hoop morgen fatsoenlijk en ter zake kundig behandeld te worden.

    Premie:

  • K K. Boedhram

    Ardanta, weet niet wat de naam in houdt maar wat ik wel weet uit ervaring dat er stuk voor stuk leugenaars werken. Duivels in de persoon van mensen. Niet willen uitkeren aan de nabestaanden, in dit geval nog wel kinderen. Nog een schep ellende erboven op doen aan de kinderen. Ellendige criminelen houden het geld liever in eigen zak. En dat noemt zich een uitvaartverzekering. Leren zich alleen maar hoe ze zich moeten verdedigen door de opgenomen gesprekken. Hoop ten zeerste dat degene die met het niet uitgekeerde uitvaart geld in aanraking komt zijn loontje stevig op zijn bord krijgt. Hoop van harte dat het bedrijf naar de klote zinkt. Mensen hierbij duidelijk ardanta een zeer zeer zeer slechte zaak. Uit de reviews al te lezen hoe grrag ze het geld van de mensen innen en er mee aan de haal gaan. De goede reviews zijn door de medewerkers zelf geplaatst, dus daar trapt niemand in. Altijd lange wachttijden omdat ze al die mensen die ze in de problemen hebben gebracht niet snel afgewimpeld krijgen. Heb veel ellende met deze verzekering ondervonden. I hope they will burn in hell themselfs. Hoop het dahelijks voor ardamnta

  • J J. Dekkers

    Beste Ardanta,

    na het oversluiten van een uitvaartpolis en de onaangekondigde belachelijke premiestijging hier een advies:
    Geef heldere en eerlijke informatie vóór een poliswijziging definitief is.
    Vermeld geen misleidende informatie of onwaarheden op uw website.
    Ook in schriftelijke communicatie helder en eerlijk blijven en geen onwaarheden verkondigen.
    Zorg voor een goede advocaat want ik laat het hier niet bij zitten.

    Op de website werd letterlijk gesteld dat het verzekerde bedrag EN de premie ongewijzigd zou blijven na het overzetten van de polis van moeder naar kind.
    Hetzelfde werd in een brief nogmaals herhaald.
    Daarna een premiebedrag afboeken van meer dan het dubbele door “indexatie”…..
    Dat gaat dus echt niet gebeuren.

    ASR verzekeringen, u bent gewaarschuwd, pas op!

    Premie:

    Service:

  • J J. van t Veer

    Vanmorgen 2021 20 dec kontakt gehad ,telefonisch, betr. indexering na korte wachttijd uitstekend , vriendelijk te woord gestaan Na een mail gestuurd te hebben binnen 5 minuten ontvangst bevestiging. Goed gedaan.

  • R Ricardo Koch

    Zeer slecht, neigt naar oplichting. Eerst iemand door een fout premievrij stellen, vervolgens is er geen mogelijkheid de verzekering door te zetten of een andere polis te nemen.
    Contact krijgen is vrijwel onmogelijk, e-mail wordt niet beantwoord, telefonisch zit je soms wel 45 minuten te wachten en dan is er toevallig steeds niemand aanwezig en op brieven wordt niet gereageerd.

    Wat je polis is en de voorwaarden daarvan weten ze zelf niet eens.
    Waar ze nu precies bijhoren en mee samen werken weten ze ook niet.

    Afkopen is altijd onmogelijk of je moet ze onder druk zetten want ze hebben zelf regels die ze niet kunnen en mogen hanteren. Daarna kan je het afkopen en komen ze ineens met hele andere en ontzettend lage verzekerde bedragen aanzetten.
    Deze bedragen zijn nergens te herleiden en ook hoe ze op deze bedragen uitkomen is totaal wazig en staat nergens beschreven.

    Personeel is asociaal en onprofessioneel.

    Kortom dit zijn mafiapraktijken de directeur vult zijn zakken met uw geld en u ziet er niets meer van.

    Premie:

    Service:

  • P P.J. van den Berg

    Ardanta zeer slecht biedt geen enkele vorm van coulance m.b.t. de afgesloten polis. 40 jaar geleden een aantal oude polissen laten opnemen in een nieuwe polis op advies van de toenmalige tussenpersoon.
    Uiteraard is de polis premievrij. Omdat wij elders prima verzekerd zijn wil ik deze polis afkopen, tot mijn verbazing hadden wij destijds iets mee moeten verzekeren wat ons uiteraard nooit is verteld door de tussenpersoon omdat blijkt achteraf de verzekeraar hier baat bij heeft. De voorwaarden uiteraard als je het goed leest minuscuul kleine lettertjes achterop de polis van de toenmalige levensverzekering “Utrecht” geeft dit onduidelijk aan. M.a.w. we zitten met een wurgpolis uitkeren bij overlijden. Dat uitkeren willen we nu want nu hebben we er wat aan als ik ben overleden niets. Dan krijg je een brief met standaard antwoorden “Fijn dat u klant bij ons bent” Of “” Wij begrijpen dat er in uw leven veel kan veranderen”. Ja dat laatste klopt dus vandaar dat afkopen van de polis. Kortom wordt geen klant van Ardanta wat oplossend gericht zijn ze niet maar wel uit op winstbejag. Oh ja er is een mogelijkheid maar dan moet ik even emigreren en dan kan het wel het moet niet gekker worden. Misschien dan toch maar een maandje naar België emigreren en dan weer terug!

  • T Tino

    Ik kreeg van de nabestaandendesk een mail dat er een uitbetalingsverzoek door mij was gedaan. Aangezien ik dat niet gedaan had, belde ik Ardanta. Deed mijn verhaal maar de medewerker wist ook niet hoe dat kon gebeuren. Ik wist overigens niet eens dat ik 2 polissen bij Ardanta heb. Ben daar nooit over geïnformeerd. Ardanta, onderdeel van ASR, heeft in het verleden de polissen van Levensverzekeringsbedrijf Utrecht overgenomen alwaar mijn vader vlak na mijn geboorte voor mij 2 begrafenisverzekeringen had afgesloten. Goed dat ik gebeld had met Ardanta anders had ik nooit geweten dat ik daar verzekeringen heb die uitbetalen na mijn overlijden. Maar wat als ik er niet bij toeval was achtergekomen? De medewerker heeft mij toen prima geholpen en al mijn juiste gegevens verwerkt. Het enige wat ik niet heb gekregen is een bevestiging op schrift. Daar is Ardanta dan ook in tekort geschoten. Zij hadden toch minstens in een mail kunnen bevestigen wat er is besproken en over welke polissen het gaat. Dan weten mijn nabestaanden ook met wie zij contact kunnen opnemen na mijn overlijden. Een gemiste kans van Ardanta.

    Premie:

    Service:

  • S Sabine Ebbinge

    Qua communicatie valt er voor Ardanta nog heel wat bij te leren. Verzekering moest overgezet worden van mijn vader naar mij. Ondanks dat alle papieren hiervoor zijn ingevuld met de daarbij behorende documenten (ID-bewijzen), heb ik tot 3 keer toe contact moeten opnemen om wijzigingen daadwerkelijk doorgevoerd te krijgen. Het gaat dan om gegevens die simpelweg op het formulier te vinden zijn en waren ingevuld: foutief overnemen van de geboortedatum, rekeningnummer voor de premie-afschrijving. Daarnaast duurt het erg lang (ik praat over weken, geen dagen) voordat ik reactie heb gekregen.
    Na het melden van al deze fouten, krijg ik een lullig berichtje terug dat alles inmiddels is doorgevoerd en ‘vervelend voor u’.

    Zeer slechte communicatie, in alle opzichten!

    Service:

  • J José Meijer

    Waardeloze verzekering. Ooi bij de Onderlinge Hulp een dienstenverzekering afgesloten. Toen ik een partner kreeg wilde ik dat hij ook bij hen werd verzekerd en is er iemand thuis geweest. Blijkt dat de Onderlinge inmiddels door Ardanta is overgenomen. Nooit bericht over gekregen. Ook bleek verzekering te zijn gewijzigd naar een kapitaalverzekering van 5.500 euro, veel te weinig dus anno 2021. Ik dacht nog steeds het dienstenpakket te hebben met daarbovenop de kapitaalverzekering van 5500. Blijkt alles wat ik al die jaren heb betaald opeens in de nieuwe verzekering te zijn opgegaan. Krijg ik de opmerking van de telefoondame dat ze het vreemd vind dat ik er nu pas naar ga kijken ;-((. De brutaliteit alleen al. Nooit ben ik benaderd om het te hebben over de te lage verzekering.
    Als we niet per toeval de boel weer eens even naliepen, zou ik veel te laag verzekerd zijn, terwijl ik juist dacht het ruim te hebben verzekerd met ruimte voor extra zaken, waaronder een borrel met wat hapjes. Als ik het wil ophogen moet ik opeens 4x zo veel premie betalen. Gewoon een oplichtersbende wat mij betreft!!! Mijn advies: zoek een betrouwbare en zorgvuldige verzekering.

    Premie:

    Service:

  • D dohmen

    Wij zijn super tevreden ,
    Mijn moeder is vorig jaar december overleden ,zij heeft een waardige en hele mooie verzorgde uitvaart gehad.
    de uitvaart medewerkster monique heeft alles super goed en heel mooi verzorgd,wij zijn haar voor alle hulp en vooral vriendelijkheid en geduld heel erg dankbaar.
    bedank voor alles

    Premie:

    Service:

  • P Pieter-Jan

    2 weken geleden werd ik gebeld door de bewindvoerder van mijn moededer(86)..
    Met de mededeling dat mijn moeder bij ardanta maar €900,00 heeft opgespaard in meer dan 38 jaar???
    En ik vroeg aan de bewindvoerder hoe dit kan,Zij kon geen antwoord geven,want Ardanta wilde het niet uitzoeken..
    Ik heb ook gebeld,toen zei een medewerkster van ardanta:Wil niet de moeite doen om het uit te zoeken,is veel te lang geleden!!!.
    Tja,ik dacht,wat een onbeschofte trut is ze….een vuile schoft….
    Mijn moeder van 86 jaar is nu erg overstuur,want al de begrafenis kosten komen op onze(4 kinderen)rekening…
    We staan voor een raadsel,want wat is er gebeurd met de rest van het opgespaarde geld?
    Ik ga dit persoonlijk uitzoeken,en ik krijg hulp van de bewindvoerder….
    Ardanta,maak jullie borst maar nat….

    Premie:

    Service:

  • L Leo

    Ik vind het waardeloze verzekeraar
    We hadden een verzekering daar met het gezin 3 personen .mijn dougter ging het huis uit en wilde de verzekering op zeggen
    Dus een brief geschreven dat ze haar uitschrijven .kreeg een brief terug met het antwoord iedereen .nou nog eens geprobeert.komt er een brief dat ze ons er gewoon uit geflikkerd hebben
    Dus die lui doen hun werk niet of kunnen niet lezen.dit is toch het bewijs dat ze de brieven niet of nauwelijks lezen
    Dus er werken onbekwame mensen die eigenlijk niet weten hoe men met klanten om gaat

    Premie:

    Service:

  • S Sam

    Pas op ! Een waarschuwing aan reeds verzekerden. Hoewel ze vermelden dat u in plaats van een gecontracteerde uitvaart organisatie van ARDANTA ook zelf uw eigen uitvaart organisatie mag kiezen bij een overlijden, dan wacht u niet alleen een enorme financiële kater maar ook uw zelf gekozen uitvaart organisatie wordt oeverloos bestookt met nonsense specificatie vragen die resulteren in het korten van basisvergoedingen (kist-afleggen etc. etc.) en maandenlange vertraging in uitbetaling. Nergens staat informatie vermeld dat uw eigen keuze debet is dat nabestaanden een vieze smaak in de mond overhouden doordat ARDANTA alles uit de kast haalt om niet tot betalen over te gaan. Schande !

    Service:

  • C Christ Neijs

    In 1972 een begrafenisverzekering afgesloten bij een van de voorlopers van Ardanta in de veronderstelling alles goed geregeld te hebben. Daar me de jaarlijkse premiestijging ineens opviel me eens wat meer verdiept in deze materie. Wat blijkt ……………! Een uit de tijd zijnde dienstenpakket, wat mij inziens totaal niet in verhouding staat met de in 47 jaar betaalde jaarlijkse premies (in 2020 zou dit €72,36 worden). Vandaar hen uitleg gevraagd over de mogelijkheid deze verzekering premievrij te maken. Wat blijkt ………..! Dan vervalt het afgesproken dienstenpakket, wordt €1859,00 uitgekeerd aan een uitvaartondernemer en wordt eenmalige €40,00 kosten en €3,00 per jaar per doorlopend administratiejaar (totaal €138,00) voor mutatie en het in beheer houden van de polis in rekening gebracht. Ik weet niet hoe u zich in mijn situatie zou voelen, maar ik hou mijn gevoel graag voor mezelf ……………………………………!

  • S Sylvia Struijs-Postema

    Gewéldig tevreden. Vooral dankzij Gerrie van Oirschot die ons heel hartelijk en behulpzaam begeleidde in d

    Premie:

    Service:

  • H H.van burken

    elk jaar een duidelijke update over de stand van zaken

    Premie:

    Service:

  • A Albert Veer

    Goed en duidelijk

    Premie:

    Service:

  • H Hans Noback

    tarieven zijn redelijk hoog, wat er geboden wordt ziet er wel goed uit

    Premie:

    Service:

  • E Ehbel

    Deze geeft regelmatig een update van de gang van zaken wat betreft je begravenis-polis & de mogelijkheden,duidelijk en overzichtelijk.

    Premie:

    Service:

  • O Odyne

    Betaalbaar maand bedrag.
    En als je vragen heb worden die netjes beantwoord en word je goed geholpen.

    Premie:

    Service:

  • P p.p.boer

    afgelopen tijd een uitvaart meegemaakt waar de overledene verzekerd was bij ardante
    afhandeling was perfekt.

    Premie:

    Service:

  • J Jeroen

    Heeft mijn vorige verzekeraar overgenomen, geen klachten.

    Premie:

    Service:

  • R Rits Mud

    Kinderen verzekerd, hoop niet te hoeven gebruiken.

    Premie:

    Service:

  • Y Yvonne

    Ik kan nog weinig van de service zeggen,maar als er contact is verloopt dat altijd bijzonder soepel.

    Premie:

    Service:

  • W West

    Fijne verzekeraar met duidelijke voorwaarden. Premie is goedkoop.

    Premie:

    Service:

  • T Theo

    Mijn polis is inmiddels premie vrij en van de service weet ik niet zo veel omdat ik pas bij ardanta zit

    Premie:

  • D Desiree Han den Enting

    Goed geholpen 3 jaar geleden toen mijn vader overleed

    Premie:

    Service:

  • L Leo van de Goede

    Uitstekende uitvaartverzekeraar. Genoeg schriftelijk contact v.w.b. de voorwaarden en de e.v.t. wijzigingen.

    Premie:

    Service:

  • C c kerkhof

    is duidelijk en betaalbaar

    Premie:

    Service:

  • B Bos-van Meekesteijn

    Prettig

    Premie:

    Service:

  • G GJ Espeldoorn

    Al jaren bij deze verzekeraar.Prima en tevreden.

    Premie:

    Service:

  • B ben arendonk

    betaalbare premie. gemakkelijk en overzichtelijke site. bij aanvraag van kopie van de polis binnen een week thuis gestuurd gekregen.

    Premie:

    Service:

  • M M.Slaager

    Snel en adequaat. Keert direct uit aan begrafenis ondernemer. Je hoef zelf niets te doen. Als je vragen heb omtrent je verzekering krijg je binnen twee dagen een uitgebreid antwoord

    Premie:

    Service:

  • T Thelma

    Merk er weinig va betaal elke maand. De jongens zijn beide aangemeld.

  • H Henny

    Goed bedrijf fijne mensen

    Premie:

    Service:

  • G George Westerhof

    Een goede, voordelige verzekering !

    Premie:

    Service:

  • T Tessa

    Goede klantenservice , duidelijke informatie , lage premies

    Premie:

    Service:

  • W wim

    Houden je goed op de hoogte van de ontwikkelingen in uitvaartprijzen en stellen premieaanpassingen voor

    Premie:

    Service:

  • E E.J. Mulder

    Hoe kan ik nou beoordelen , als ik niet weet wat ze doen of handelen als ik de pijp uit gaat.
    Maag hopen dat ik in een kist gestopt word de oven en en de pijp uit ga.
    Als laatste keer nog eens lekker warm te hebben.

    Premie:

    Service:

  • A A. Adema

    Prima begeleiding. Geen opdringerigheid. Keurige begeleiding van de begrafenis.

    Premie:

    Service:

  • K Kooistra

    Goed

    Premie:

    Service:

  • B Ben Veth

    Duidelijke verzekering met goede mogelijkheden voor een goede prijs.

    Premie:

    Service:

  • M Manuela van der Westen

    Goed

    Premie:

    Service:

  • J J.C. van der Meer

    Geeft wijzigingen snel door en is transparant

    Premie:

    Service:

  • G G. Banning

    Prima dekking en een gemiddelde premie.

    Premie:

    Service:

  • A Antoinette de bresser

    Zeer slechte communicatie en je wordt er gewoon uitgegooid zonder bericht en herinneringen

    Premie:

    Service:

  • C Claudia Smeets

    Alles zeer goed geregeld .

    \\

    Premie:

    Service:

  • C Charlotte

    Goede service maar aan de prijs voor 1 persoon

    Premie:

    Service:

  • J J de Jong

    Net als alle andere veel verdienen en zo weinig mogelijk uitbetalen.
    De service is wat moeilijk te beoordelen want ik leef nog, al krijg ik wel regelmatig post dat mijn premie omhoog moet.

    Premie:

    Service:

  • H Harry

    Ik betaal al jaren premie, mijn polis is geregeld overgegaan van verzekeraar op verzekeraar, nooit heb ik bericht gehad dat dit aanstaande was. Bij de jaarlijkse afschrijving zie je dat er een andere verzekeraar is. Ik vind dit zeer kwalijk. Ook geen interesse belletje of mailtje of alles in orde is. Ik heb het gevoel dat het alleen om het innen van de premie gaat en niet over hulp en andere zaken.

    Premie:

    Service:

  • R rietbroek

    doet het goed. Tel. goed bereikbaar

    Premie:

    Service:

  • W Wendy Kauw

    Wordt niet op de hoogte gehouden

    Premie:

    Service:

  • A Albert Veer

    Goed

    Premie:

    Service:

  • B Bert

    Goed

    Premie:

    Service:

  • L laura heijnen

    goede verzekeraar, alles wordt duidelijk uitgelegd.

    Premie:

    Service:

  • P pierrethi

    geen flauw idee wat ik ervan moet vinden

    Premie:

    Service:

  • M Margreet

    Prima, de verzekering stond eerst op de naam van mijn vader en hebben we afgelopen jaar overgezet naar mijn naam. Dit ging op een veilige maar ook snelle manier. Ik blijk al een groot deel van mijn uitvaart bij elkaar te hebben gespaard. Dat is uiteraard fijn.

    Ik had wel gedacht dat de kosten lager waren dan dat ze uiteindelijk zijn. Ik dacht dat het 7 euro per 3 maanden was maar het blijkt bijna 9 euro elke maand. Dit wilde ik eigenlijk nog even uitzoeken of dat wel klopt. Maar ik heb tot dusver nog niet de tijd gevonden om dat te doen.

    En verder kunnen we pas zien hoe goed de verzekeraar is zodra het zover is natuurlijk 😉 tegen die tijd ben ik zelf alleen niet meer beschikbaar voor een evaluatie.

    Groetjes!

    Premie:

    Service:

  • B boon

    goed,alles duidelijk en correct {geen verkooppraatjes}

    Premie:

    Service:

  • R RJM.Willemse

    Als degelijke, betrouwbare en fatsoenlijke onderneming.

    Premie:

    Service:

  • M Martha de Graven

    Tot nu toe gaat alles gewoon goed.
    De premie is betaalbaar.
    Contact met ze verloopt prima.
    Als je ze wat vraagt altijd snelle reactie. Ik ben zeer tevreden.

    Premie:

    Service:

  • W Wegman

    Top

    Premie:

    Service:

  • P Piet Guijt

    prima

    Premie:

    Service:

  • S Sascha Harper

    Laatst toevallig contact met hen opgenomen i.v.m. ‘mijn laatste wensen’… ze zijn goed hoor, en je wordt door aardige mensen geholpen.

    Premie:

    Service:

  • H H.J deleede

    ze hebben mijn polissen overgenomen en mij goed geinformeerd over deze zaken ,ben tevreden

    Premie:

    Service:

  • R RE vd Berg

    prima uitvaartverzekeraar

    Premie:

    Service:

  • R rufino henricus

    heel goed heb geen klachten altijd klaar als wat is gebeurd

    Premie:

    Service:

  • P paul

    Kan beter.

    Premie:

    Service:

  • H heidy donatz

    Ik vind het een prima verzekering

    Premie:

    Service:

  • W Wilma

    Hopelijk goed. Want ik ben verzekerd bij hun maar gelukkig nog geen ervaring

    Premie:

    Service:

  • J Janssen

    Heb er gelukkig nog geen ervaringen mee,

    Premie:

    Service:

  • M M.slaager

    Betrouwbaar en adequaat

    Premie:

    Service:

  • A Ans

    Perfecte service.
    Word goed op de hoogte gehouden of de premie nog past bij mijn wensen en of deze omhoog zou moeten of omlaag kan.
    Krijg iedere maand een seintje wanneer de premie word afgeschreven.
    Kortom ik ben zeer tevreden.

    Premie:

    Service:

  • D Dita

    Veel problemen gehad met uitbetaling van de totale verzekerde som, Verzekering in natura.
    In orde gekomen na tussenkomst van KIFID.

    Premie:

    Service:

  • B Bisdom

    Geen idee

    Premie:

    Service:

  • J j. wever

    Een goede en attente verzekeraar. Goed op de hoogte gehouden van de ontwikkelingen. Een goed advies gehad over de ruime mogelijkheden die zij bieden.
    Snel telefonisch geholpen door medewerkers die weten waar over zij praten

    Premie:

    Service:

  • S suzanna boerhoop

    een zeer betrokken uitvaartverzekeraar.
    regelde alles voor me.
    zelfs de pootjes van mijn dieren stonden op de rouwkaart van mijn man
    in een woord gewldig

    Premie:

    Service:

  • G ger

    ik kan er niks van zeggen

    Premie:

    Service:

  • K kevin de bruijn

    tot nu toe geen problemen mee gehad

    Premie:

    Service:

  • R R.Lachminarain

    Goed maar wel duur

    Premie:

    Service:

  • B Bas Dekkers

    Ben tevreden met de verzekeraar

    Premie:

    Service:

  • J john g

    regelt alles netjes, geen omkijken naar en voor een goede prijs.

    Premie:

    Service:

  • R r hummel

    ben zeer tevreden

    Premie:

    Service:

  • M M.J. van der Sar

    Gelukkig nog niet nodig gehad maar contact tot nu toe is bevredigend.

    Premie:

    Service:

  • M M.M. Goemans

    hele dure verzekering

    Premie:

    Service:

  • G Gerard

    Kan ik pas over oordelen na mijn overlijden.

    Mvg. Gerard

    Premie:

    Service:

  • H han

    goed

    Premie:

    Service:

  • A Annelies van Bockel

    Prima niks mis mee

    Premie:

    Service:

  • J Judith

    Service is voldoende, maar klantvriendelijkheid kan beter. De klant wordt niet als mens gezien, maar als een nummer. De klantenservice is slecht. Hoe de begrafenis verloopt geen idee, kan ik niks over zeggen, want dan vertoef ik niet meer op deze aarde.

    Premie:

    Service:

  • H Helma Veeken

    Helemaal top. Kies je bedrag waar je verzekerd voor wil zijn en betaal automatisch. Geen omkijken meer naar. Prima geldverzekering. Altijd het verzekerde bedrag uitbetaald!!

    Premie:

    Service:

  • A Angelique

    prima

    Premie:

    Service:

  • D D.J.Barneveld

    Voor zover ik het weet, goed.

    Premie:

    Service:

  • J Janny de Wit van Hal

    Geweldig goed opgeleid en zeer vriendelijk.

    Premie:

    Service:

  • J joke brouwer

    fijne verzekeraar, met goede premie’s niet zo erg duur.
    je kan natuurlijk ook al je pakket samen stellen van hoe je begraven of gecremeerd wil worden.
    je mag nu al je bloemen en je kist door geven hoe je het wil, ook kan je nu al doorgeven of je koffie met cake of broodjes wil.
    dus al met al een fijne service.

    Premie:

    Service:

  • L L. Muntslag

    Niet transparant.

    Premie:

    Service:

  • J j brekelmans

    ik heb er gelukkig nog niet veel mee te maken gehad maar ze zijn correct met updates

    Premie:

    Service:

  • A alie smets

    Een heel fijne onderneming deze nemen echt de tijd voor jouw om alles uit te leggen wat de mogelijkheden allemaal zijn. En wat de kosten zijn en hoe je kunt betalen en op welke termijn.
    Ze laten echt alles zien waar je behoefte aan hebt en wat voor keuze je als de tijd daar is nog allemaal kunt nemen.

    Premie:

    Service:

  • R R.van Lemmeren

    Deze maatschappij is duidelijk, helder en zeker niet duur qua premie.
    Je krijgt regelmatig een schrijven met wat er opgebouwd is.

    Premie:

    Service:

  • G G.Hijlkema

    goed

    Premie:

    Service:

  • E E.J. Mulder

    Hoe kan ik het nu beoordelen hoe het zal zijn als ik tussen zes planken zal zijn en hoe alles geregeld en verzorgt zal zijn.
    Ze zeggen altijd na de dood geen verkeerd woord, zo zal het dus ook met uitvaartmaatschappijen zijn.
    Ik kan toch niet zeggen je heb het goed of slecht gedaan.

    Premie:

    Service:

  • A A.Westerhuis

    Alles loopt prima,ik heb alleen goeie ervaringen met ze

    Premie:

    Service:

  • E Elmo

    Ik weet niet zo goed… ik hoor er nooit iets van, zelfs niet toen zij de maatschappij overnamen waarbij ik eerst verzekerd was… of misschien was het hetzelfde maar hadden ze hun naam veranderd? Was daar dan weer voor een tijdje van Aegon en daarvoor weer van iets anders… ben benieuwd of ik nu bij Ardanta blijf.

    Premie:

    Service:

  • H H.Wittkamp

    Ik ben van mening, dat dit pas te beoordelen is door je verwanten, na je overlijden …

    Premie:

    Service:

  • W Wil

    Op zich tevreden over deze verzekering. Bij het afsluiten met een premietoeslag, niet heel erg enthousiast, m.i. een behoorlijke/aanzienlijk bedrag. Destijds een verzekering gesloten voor het uitkeren van een bedrag met keuzevrijheid. Destijds is deze verzekering overgaan naar Ardanta en werd het een naturapolis, die wij absoluut niet wilden, naar aanleiding van uiteindelijk toch een clausule dat er bij overlijden een bedrag uitgekeerd wordt. Vooralsnog niet zoveel over te zeggen, de premieverhoging wordt correct in december gemeld en vervolgens een nieuw polisblad en de betalingen gaan per automatische incasso, dus geen echte mening over de huidige service.

    Premie:

    Service:

  • C C.A de Vries

    Ik heb een Ardanta uitvaartverzekering al 4 jaar. Ben zeer tevreden over de prijs en service.
    Zijn totaal niet opdringerig en 1x per jaar betaal ik voor mij en mijn gezin een vast bedrag.

    Premie:

    Service:

  • R Ronald

    Heldere en duidelijk voorlichting wat de verzekering inhoud

    Premie:

    Service:

  • H H.A. Rolaff

    Dat moeten mijn nabestaanden maar vertellen. Ik heb jaren geleden een koopsompolis afgesloten en daar heb ik toen een bedrag voor betaald wat ik destijds aanvaardbaar vond. Ik krijg elke jaar keurig een overzicht van de polis met daarbij de bonus en verder hebben we geen contact en dat moet maar zolang mogelijk duren. Kortom ik ben dik tevredenen.

    Premie:

    Service:

  • H Hvan Putten

    goed

    Premie:

    Service:

  • P Peeters

    Geen mening

    Premie:

    Service:

  • T Trudy Moen

    Mijn tussenpersoon heeft mijn verzekeringen hier naar toe gedaan, en deze verzekering daar kan ik ze niet bij afkopen,terwijl ik al de verzekeringen vrij heb behalve die van Ardanta. Dat vindt ik een slechte zaak

    Premie:

    Service:

  • A Aad Eversdijk

    De premie vind ik te hoog. Je kan beter zelf sparen voor je uitvaartkosten.

    Premie:

    Service:

  • M mverkiel

    toen wij de uitvaart van mijn moeder moesten regelen was er via de begrafenisondernemer heel goed contact met Ardanta.ook de afhandeling er na was goed.
    over de premioe weet ik niets te melden.

    Premie:

    Service:

  • M mverkiel

    toen wij de uitvaart van mijn moeder moesten regelen was er via de begrafenisondernemer heel goed contact met Ardanta.ook de afhandeling er na was goed.
    over de premioe weet ik niets te melden.

    Premie:

    Service:

  • P PBoer

    wij hebben de uitvaart van onze moeder(schoonmoeder) moeten regelen en de afhandeling was perfect

    Premie:

    Service:

  • P Peter koonen

    Ik vind hem goed

    Premie:

    Service:

  • J jp stolp

    Ik heb er gelukkig nog geen gebruik van hoeven maken

    Premie:

    Service:

  • R Ron van Hoof

    Mijn moeder had een Ardanta verzekering. Na haar overlijden heb ik uitgezocht om welke uitvaartbedragen het ging. Ik heb snel van de verzekeraar antwoord gekregen. Vervolgens heb ik de uitkering in handen gegeven van de uitvaartverzorgende organisatie. De samenspraak met Ardanta is heel soepel verlopen.

    Premie:

    Service:

  • S Sfinks

    Goede service

    Premie:

    Service:

  • G G. Banning

    Prima dekking en een jaarlijkse update van het verzekerd bedrag.

    Premie:

    Service:

  • B Bart

    Tevreden

    Premie:

    Service:

  • J joma

    Gelukkig nog niet nodig gehad, bij alle verzekeraars is de premie veel te hoog.

    Premie:

    Service:

  • R R.L.C. de Groot

    Een no-nonsens maatschappij, die gewoon doet wat hij zegt, en je prima op de hoogte houdt wat je verzekering betreft.

    Premie:

    Service:

  • S Stan

    Deze verzekeraar gaat vriendelijk en respectvol om met klanten. Ik krijg niet meer dan de noodzakelijke berichten, wat erg fijn is.

    Premie:

    Service:

  • W wim v dijk

    Prima

    Premie:

    Service:

  • D D.Resoort

    Kan ik nog niet zeggen want ik heb gelukkig nog niets met hen te maken gehad ik hoop dat nog jaren mag duren en daarna kan ik pas een oordeel vellen

    Premie:

    Service:

  • D diana

    Ik vind dit een goede verzekering en een leuke prijs

    Premie:

    Service:

  • G G.A. Peeters

    Zeer goed in alles

    Premie:

    Service:

  • M M.Boeren

    Goede contacten via email en wordt goed te woord gestaan via de telefoon

    Premie:

    Service:

  • R Ronald

    Vriendelijke mensen die je goed begeleiden tijdens de uitvaart

    Premie:

    Service:

  • L lg van Rijzewijk

    Alles is tot in de puntjes geregeld,dus geen rompslomp voor de nabestaande.

    Premie:

    Service:

  • A A van den akker

    Heel goed

    Premie:

    Service:

  • G Grijmans

    Goed

    Premie:

    Service:

  • A Anita Verboekend

    Goed

    Premie:

    Service:

  • J J van zalen

    Nog nooit gesproken alleen post

    Premie:

    Service:

  • O o.v,Laufenburg

    DEze verzekeraar heeft kortgeleden de polissen van de verzekeraar PC uit Amsterdam over genomen. Bij PC liep altijd alles prima , IK neem aan bij hen ook.

    Premie:

    Service:

  • A A. Adema

    Deze verzekeraar heeft ons geweldig en voorkomend behandeld. De bewuste personen die je op dat moment terzijde staan hebben zich op een geweldige professionele wijze gedragen.
    Alles is keurig geregeld zonder achteraf nog financiële consequenties.

    Premie:

    Service:

  • R r hummel

    Tevreden

    Premie:

    Service:

  • J Judith

    Ik was ooit eerst verzekerd bij Axent, die is toen overgenomen door Ardanta, zonder enige kennisgeving vooraf. Ik zag toen ik naar mijn rekening keek, de machtiging die ik afgegeven had dat die afgeschreven was door Ardanta en zo kwam ik er dus achter. In de eerste instantie dacht ik dat er een fout gemaakt was en had ik alles gestorneerd. Toen kwam er een dreigbrief, waarvan ik dacht huhh??? Ook van Ardanta. Ik heb ze toen verteld waar ze in nou in hemelsnaam mee bezig waren. Toen bleek dat ze mij nog moesten informeren dat ik over genomen was. Nou een slechter begin kan er niet zijn. Geen enkele informatie vooraf, afschrijven van je rekening. Ik was woest. Ik zeg dan ook begin er niet aan. Het is dat de maatschappij mij geld kost als ik opzeg en dat gun ik ze ik niet na alle ellende. Dus ben ik er gebleven. Maar ik zeg begin er niet aan!!!!

    Premie:

    Service:

  • T Theo

    Goede verzekering met goede voorwaarden en een keurige afhandeling met de begrafenis

    Premie:

    Service:

  • O Orson Harms

    Ardanta heb een site bezocht en is een zeer goede verzekeraar, heb het rustig doorgelezen, de geboden verzekering die je bij hun zou afsluiten is duidelijk en tot in detail uitgelegd, heb er een goed gevoel over gekregen,

  • A Arco Schouwenburg

    Ik weet niet hoe de service is. Dat moeten we nog gaan ervaren.

    Premie:

    Service:

  • W W.Leemhuis

    Goede service, goede premie ook.

    Premie:

    Service:

  • E Ellie Bekker

    IK heb er nog niet veel contact mee gehad, maar wat ze doen is uitstekend.

    Premie:

    Service:

  • A Amber

    Ik vind het heel goed

    Premie:

    Service:

  • B Berdine van Wijk

    Zeer persoonsgericht, doet er meer dan alles aan om alles zo goed mogelijk en naar wens van de nabestaande te regelen. Veel extras zonder extra bijbetaling. Geen gepush om duurder of meer te doen dan men zelf wil. Ik heb mijn man en jongste dochter in 2 jaar tijd verloren, dat is vreselijk, maar de manier waarop ik ben behandeld geeft me zoveel mooie herinneringen aan deze 2 uitvaarten, het geeft me nog steeds een warm gevoel en respect voor Ardanta. Pluim voor deze mensen, ze zijn zeker voor mij de beste op dit vakgebied.

    Premie:

    Service:

  • E Ed van der Ploeg

    Prima verzekeraar. Maar hoe goed zal pas na mijn overlijden blijken.

    Premie:

    Service:

  • J J Ketting

    Prima

    Premie:

    Service:

  • L Leo Paans

    Goede en betrouwbare verzekeraar die zijn beloftes nakomt.

    Premie:

    Service:

  • A André

    Goed bereikbaar

    Premie:

    Service:

  • V V.

    Goed, maar duur maar bieden veel

    Premie:

    Service:

  • R Ragna

    Ze regelen alles voor mij en ik zelf heb er geen omkijken naar. Af en toe krijg ik post waarmee ze mij op de hoogte houden van de stand van zaken.
    Gelukkig nog geen gebruik van hoeven maken en hopelijk gebeurd dat langere tijd ook nog niet.

    Premie:

    Service:

  • D Desiree Han den Enting

    2 jaar geleden mee te maken gehad alles goed verzorgd door ze.

    Premie:

    Service:

  • F Freddy Huisman

    Een goede verzekering voor een lage prijs

    Premie:

    Service:

  • E Edwin Koops

    Ik vind dit een fijne verzekeraar, ik krijg van te voren een melding als de premie wordt afgeschreven. Een keer in de zoveel tijd nemen ze contact op of er nog veranderingen zijn of dat we zelf wijzingen willen aanbrengen. Goede service.

    Premie:

    Service:

  • J j gelissen

    Zeer goed

    Premie:

    Service:

  • S S.gubler

    Vriendelijk en als er wat is komen ze bij je langs

    Premie:

    Service:

  • M Mariëlle van de Wiel

    Goede verzekeraar goede service zowel voor telefonisch als per email

    Premie:

    Service:

  • T th

    Bij uitvaart veel zorg en compleet

    Premie:

    Service:

  • E Elien

    Ik ben uiterst tevreden over ze. Ze namen contact met mij op nadat zij een andere maatschpij overgenomen hadden en zagen dat ik onderverzekerd was. Voor een schappelijke prijs bijverzekerd en dat kan lang niet overal.

    Premie:

    Service:

  • M Marjo

    Prima service, meelevend en betaalbaar

    Premie:

    Service:

  • W Willy

    Prima

    Premie:

    Service:

  • H hans barendrecht

    Een uitstekende verzekeraar

    Premie:

    Service:

  • A Aad Eversdijk

    Betrouwbaar

    Premie:

    Service:

  • R Richard W

    Ben tevreden over deze verzekering.

    Premie:

    Service:

  • L Lachminarain

    Goed

    Premie:

    Service:

  • D debbie

    Opzich wel goed alleen jammer dat je de uitvaartverzekering niet kan afkopen

    Premie:

    Service:

  • W W.v.Beerschoten

    Ardanta heeft ons overgenomen van Nivo Polis, alles gaat per email of per post, de premie wordt automatisch afgeschreven en ieder jaar aangepast aan de prijsindex. Of het een goede uitvaartverzekering is weet ik niet omdat ik hiervan pas gebruik maak als ik er niet meer ben….

    Premie:

    Service:

  • J Johan

    Goede service

    Premie:

    Service:

  • S Sascha Harper

    Goede premie, heb nog geen ervaring met hun werkwijze, ik probeer dat ook zo lang mogelijk uit te stellen.

    Premie:

    Service:

  • E Ellen

    Ik ben ooit eens begonnen bij een heel ander bedrijf, dat werd overgenomen, en weer overgenomen. Toen overgenomen door Aegon en nu als laatste overgenomen door ene Ardanta. Zij hebben zichzelf nooit netjes voorgesteld, erg slordig. Verder weet ik dus helemaal niks van deze maatschappij, ze laten niks van zich horen, dus het zal wel. Van andere maatschappijen weet ik dat ze soms zelfs hele tijdschriften uitgeven, dat hoeft nou ook weer niet, dat wordt tenslotte lekker doorberekend in jouw premie en heb je nooit om gevraagd. Maar zelfs geen briefje of mailtje met wie ze zijn of wat ook is weer te mager.

    Premie:

    Service:

  • D D

    Al jaren tevreden

    Premie:

    Service:

  • R Rene

    Zijn zeer correct in de afhandeling

    Premie:

    Service:

  • E elene

    Tot nu toe prima, laatst bij familie ook meegemaakt helaas, als je ze moet hebben krijg je een snelle reactie.

    Premie:

    Service:

  • H Huber Clephas

    Tot nu toe goed.

    Premie:

    Service:

  • W w v dijk

    Prima verzekering, erg betrouwbaar, al jaren vertrouwd.

    Premie:

    Service:

  • M Marian de Graaff

    Helemaal prima

    Premie:

    Service:

  • P Peter Plomp

    Transparant, sympathiek en betaalbaar

    Premie:

    Service:

  • M MP broeken

    Goede informatie en nette personen aan de telefoon, alleen jammer dat ik de tussenpersoon er niet tussen uit krijg.

    Premie:

    Service:

  • H hverhaar

    Prettig, zeurt niet over eventuele onderverzekering en dat je je verzekering echt moet gaan verhogen.

    Premie:

    Service:

  • J j. van der Kooi

    Kan beter, je krijgt alleen een overzicht bij het nieuwe jaar en verdere informatie moet je maar opzoeken, een nieuwsbrief of dergelijke zou een toevoeging zijn.

    Premie:

    Service:

  • O Otto

    Niet erg goed. Doen te veel uit de hoogte

    Premie:

    Service:

  • J jan nijboer

    Staan voor je klaar, zeer tevreden

    Premie:

    Service:

  • A Arco Schouwenburg

    Nog niet zo veel contact mee gehad. Dus vind ik er nog niet zoveel van.

    Premie:

    Service:

  • L L. Muntslag

    Komen eens per jaar checken of alles nog klopt. Wordt jaarlijks op de hoogte gehouden over hun winst. Ben niet veel kwijt voor het verzekeren van mijn gezin en mijn moeder.

    Premie:

    Service:

  • B Ben

    magere winstdeling

    Premie:

    Service:

  • S Simon Engel

    De hoogte van de premie is schappelijk

    Premie:

    Service:

  • J Judith

    Vrije keus in geld- en naturaverzekering. Voor 8,66€ per maand ben ik verzekerd voor een geldbedrag van 4000 euro. Dan kunnen mijn nabestaanden het zelf uitvechten. Ik ben er dan toch niet meer! Ik ga er vanuit dat ze vanuit dat ze me respectvol onder de grond schoffelen. Alle poespas er om heen, zoals koffie leuten, bloemen en meer, mogen ze bij mij thuis doen, terwijl ik van boven af toekijk, kan ik ook nog mee genieten. Dus ja de naservice van Ardanta is dit geval niet echt van toepassing. Ze moeten wel de 4000 euro ophoesten, daar hebben mij nabestaanden recht op. Als ze het niet goed doen ga ik flink spoken!

    Premie:

    Service:

  • A Albert

    Goed wordt op de hoogte gehouden van elke ontwikkeling

    Premie:

    Service:

  • R robert gurowitsch

    jaren lang betrouwbaar

    Premie:

    Service:

  • A A. Adema

    Mijn ervaring met deze uitvaartvereniging is uitstekend. Ten tijde dat ik de maatschappij nodig had is er adequaat gereageerd. Zonder poes pas alles keurig geregeld. Ook de nazorg was prima.

  • P Paula B.

    Zo’n jaar geleden overleed mijn vader. Het was toen erg prettig dat er een bedrijf voor ons klaarstond die de uitvaart kon regelen en financieren. Dit heeft me de nodige kopzorgen bespaart. De uitkering was behoorlijk: een ruime 7.000 euro, maar net niet genoeg om de gehele crematie te financieren. Dit vond ik geen probleem, want mijn vader heeft er nooit heel veel premie voor betaald.

    Premie:

    Service:

  • H Hein

    Netjes hoor

    Premie:

    Service:

  • H Hans

    Via een kennis werd ik op de hoogte gesteld van Ardanta. Duidelijke website en goede klantservice. Premie wel erg aan de hoge kant, maar dat komt natuurlijk door mijn leeftijd (63 jaar). Ik leef nog zeker 30 jaar dus vind dat de premie wel omlaag kan hoor.

    Premie:

    Service:

Wat vindt u van Ardanta?

Beoordeling premie
Beoordeling service