a.s.r. uitvaartverzekering

Beoordelingen, klachten en ervaringen van a.s.r..

Schrijf een review

Review score

7,6 /10

Kenmerken

Premie
7,6 /10
Service
7,6 /10
Lees alle 241 beoordelingen

Maak kennis met a.s.r.

a.s.r.  is een grote beursgenoteerde verzekeringsgroep. De verzekeraar biedt op het gebied van uitvaartverzekeringen enkel kapitaalverzekeringen (geldverzekeringen) die geheel op maat samen kunnen worden gesteld aan de eisen en wensen van de verzekerde.

De uitvaartverzekering van a.s.r. scoort een 9,9 (uit 10) op het gebied van voorwaarden.

Veelgestelde vragen

Een opsomming van de meest gestelde vragen over uitvaartverzekeraar a.s.r..

1) Zijn mijn kinderen meeverzekerd op mijn polis?

Als u een nieuwe uitvaartpolis afsluit en kinderen meeverzekerd, zijn zij tot 21 jaar automatisch gedekt. Ook ongeboren kinderen zijn meeverzekerd. De uitkering bedraagt het hoogst verzekerde bedrag van de ouders tot maximaal de kosten van de uitvaart zelf.

Heeft u al een uitvaartverzekering? Dan vindt u in de polisvoorwaarden of uw kinderen meeverzekerd kunnen worden. U kunt ook contact opnemen met a.s.r.

2) Kan ik mijn uitvaartverzekering aflopen?

Dat staat in uw polisvoorwaarden. Het kan raadzaam zijn om goed na te gaan of het voordelig is om uw uitvaartverzekering af te kopen. Soms is het slimmer om de polis premievrij te maken. Dit kunt u bespreken met verzekeraar a.s.r.

De afkoopwaarde van de polis wordt bepaald aan de hand van de premie die u heeft betaald.

3) Is mijn uitkering hoog genoeg om mijn uitvaart te bekostigen?

Op dit moment (2024) kost een begrafenis of crematie ongeveer 9.000 euro. Dit kan echter over 10, 20 of 30 jaar meer zijn. Uw huidige uitvaartverzekering dekt dan mogelijk niet voldoende voor de bekostiging van uw uitvaart.

Als u dat prettig vind, kunt u uw verzekering bij a.s.r. laten indexeren. Dat houdt in dat de waarde van de verzekering meestijgt met de gemiddelde kosten van de uitvaart. a.s.r. bepaalt het percentage van de stijging op basis van onafhankelijke consumentenprijzen van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).

Let op: naarmate uw uitvaartverzekering meer waard wordt, gaat u ook iets meer premie betalen.


Contactgegevens

Hoofdkantoor:
Archimedeslaan 10
3584 BA Utrecht

Telefoonnummer:
Algemeen: 030 257 9111
Bij overlijden: 0800 33 33 000

Postadres:
Postbus 2072
3500 HB Utrecht


Hoeveel sterrren zou jij a.s.r. geven?
Plaats beoordeling

Wat vindt u van a.s.r.?

Beoordeling premie
Beoordeling service

241 beoordelingen

  • K. Boedhram

    Ardanta, weet niet wat de naam in houdt maar wat ik wel weet uit ervaring dat er stuk voor stuk leugenaars werken. Duivels in de persoon van mensen. Niet willen uitkeren aan de nabestaanden, in dit geval nog wel kinderen. Nog een schep ellende erboven op doen aan de kinderen. Ellendige criminelen houden het geld liever in eigen zak. En dat noemt zich een uitvaartverzekering. Leren zich alleen maar hoe ze zich moeten verdedigen door de opgenomen gesprekken. Hoop ten zeerste dat degene die met het niet uitgekeerde uitvaart geld in aanraking komt zijn loontje stevig op zijn bord krijgt. Hoop van harte dat het bedrijf naar de klote zinkt. Mensen hierbij duidelijk ardanta een zeer zeer zeer slechte zaak. Uit de reviews al te lezen hoe grrag ze het geld van de mensen innen en er mee aan de haal gaan. De goede reviews zijn door de medewerkers zelf geplaatst, dus daar trapt niemand in. Altijd lange wachttijden omdat ze al die mensen die ze in de problemen hebben gebracht niet snel afgewimpeld krijgen. Heb veel ellende met deze verzekering ondervonden. I hope they will burn in hell themselfs. Hoop het dahelijks voor ardamnta

  • J. Dekkers

    Premie

    Service

    Beste Ardanta,

    na het oversluiten van een uitvaartpolis en de onaangekondigde belachelijke premiestijging hier een advies:
    Geef heldere en eerlijke informatie vóór een poliswijziging definitief is.
    Vermeld geen misleidende informatie of onwaarheden op uw website.
    Ook in schriftelijke communicatie helder en eerlijk blijven en geen onwaarheden verkondigen.
    Zorg voor een goede advocaat want ik laat het hier niet bij zitten.

    Op de website werd letterlijk gesteld dat het verzekerde bedrag EN de premie ongewijzigd zou blijven na het overzetten van de polis van moeder naar kind.
    Hetzelfde werd in een brief nogmaals herhaald.
    Daarna een premiebedrag afboeken van meer dan het dubbele door “indexatie”…..
    Dat gaat dus echt niet gebeuren.

    ASR verzekeringen, u bent gewaarschuwd, pas op!

  • J. van t Veer

    Vanmorgen 2021 20 dec kontakt gehad ,telefonisch, betr. indexering na korte wachttijd uitstekend , vriendelijk te woord gestaan Na een mail gestuurd te hebben binnen 5 minuten ontvangst bevestiging. Goed gedaan.

  • Ricardo Koch

    Premie

    Service

    Zeer slecht, neigt naar oplichting. Eerst iemand door een fout premievrij stellen, vervolgens is er geen mogelijkheid de verzekering door te zetten of een andere polis te nemen.
    Contact krijgen is vrijwel onmogelijk, e-mail wordt niet beantwoord, telefonisch zit je soms wel 45 minuten te wachten en dan is er toevallig steeds niemand aanwezig en op brieven wordt niet gereageerd.

    Wat je polis is en de voorwaarden daarvan weten ze zelf niet eens.
    Waar ze nu precies bijhoren en mee samen werken weten ze ook niet.

    Afkopen is altijd onmogelijk of je moet ze onder druk zetten want ze hebben zelf regels die ze niet kunnen en mogen hanteren. Daarna kan je het afkopen en komen ze ineens met hele andere en ontzettend lage verzekerde bedragen aanzetten.
    Deze bedragen zijn nergens te herleiden en ook hoe ze op deze bedragen uitkomen is totaal wazig en staat nergens beschreven.

    Personeel is asociaal en onprofessioneel.

    Kortom dit zijn mafiapraktijken de directeur vult zijn zakken met uw geld en u ziet er niets meer van.

  • P.J. van den Berg

    Ardanta zeer slecht biedt geen enkele vorm van coulance m.b.t. de afgesloten polis. 40 jaar geleden een aantal oude polissen laten opnemen in een nieuwe polis op advies van de toenmalige tussenpersoon.
    Uiteraard is de polis premievrij. Omdat wij elders prima verzekerd zijn wil ik deze polis afkopen, tot mijn verbazing hadden wij destijds iets mee moeten verzekeren wat ons uiteraard nooit is verteld door de tussenpersoon omdat blijkt achteraf de verzekeraar hier baat bij heeft. De voorwaarden uiteraard als je het goed leest minuscuul kleine lettertjes achterop de polis van de toenmalige levensverzekering “Utrecht” geeft dit onduidelijk aan. M.a.w. we zitten met een wurgpolis uitkeren bij overlijden. Dat uitkeren willen we nu want nu hebben we er wat aan als ik ben overleden niets. Dan krijg je een brief met standaard antwoorden “Fijn dat u klant bij ons bent” Of “” Wij begrijpen dat er in uw leven veel kan veranderen”. Ja dat laatste klopt dus vandaar dat afkopen van de polis. Kortom wordt geen klant van Ardanta wat oplossend gericht zijn ze niet maar wel uit op winstbejag. Oh ja er is een mogelijkheid maar dan moet ik even emigreren en dan kan het wel het moet niet gekker worden. Misschien dan toch maar een maandje naar België emigreren en dan weer terug!

  • Tino

    Premie

    Service

    Ik kreeg van de nabestaandendesk een mail dat er een uitbetalingsverzoek door mij was gedaan. Aangezien ik dat niet gedaan had, belde ik Ardanta. Deed mijn verhaal maar de medewerker wist ook niet hoe dat kon gebeuren. Ik wist overigens niet eens dat ik 2 polissen bij Ardanta heb. Ben daar nooit over geïnformeerd. Ardanta, onderdeel van ASR, heeft in het verleden de polissen van Levensverzekeringsbedrijf Utrecht overgenomen alwaar mijn vader vlak na mijn geboorte voor mij 2 begrafenisverzekeringen had afgesloten. Goed dat ik gebeld had met Ardanta anders had ik nooit geweten dat ik daar verzekeringen heb die uitbetalen na mijn overlijden. Maar wat als ik er niet bij toeval was achtergekomen? De medewerker heeft mij toen prima geholpen en al mijn juiste gegevens verwerkt. Het enige wat ik niet heb gekregen is een bevestiging op schrift. Daar is Ardanta dan ook in tekort geschoten. Zij hadden toch minstens in een mail kunnen bevestigen wat er is besproken en over welke polissen het gaat. Dan weten mijn nabestaanden ook met wie zij contact kunnen opnemen na mijn overlijden. Een gemiste kans van Ardanta.

  • Sabine Ebbinge

    Service

    Qua communicatie valt er voor Ardanta nog heel wat bij te leren. Verzekering moest overgezet worden van mijn vader naar mij. Ondanks dat alle papieren hiervoor zijn ingevuld met de daarbij behorende documenten (ID-bewijzen), heb ik tot 3 keer toe contact moeten opnemen om wijzigingen daadwerkelijk doorgevoerd te krijgen. Het gaat dan om gegevens die simpelweg op het formulier te vinden zijn en waren ingevuld: foutief overnemen van de geboortedatum, rekeningnummer voor de premie-afschrijving. Daarnaast duurt het erg lang (ik praat over weken, geen dagen) voordat ik reactie heb gekregen.
    Na het melden van al deze fouten, krijg ik een lullig berichtje terug dat alles inmiddels is doorgevoerd en ‘vervelend voor u’.

    Zeer slechte communicatie, in alle opzichten!

  • José Meijer

    Premie

    Service

    Waardeloze verzekering. Ooi bij de Onderlinge Hulp een dienstenverzekering afgesloten. Toen ik een partner kreeg wilde ik dat hij ook bij hen werd verzekerd en is er iemand thuis geweest. Blijkt dat de Onderlinge inmiddels door Ardanta is overgenomen. Nooit bericht over gekregen. Ook bleek verzekering te zijn gewijzigd naar een kapitaalverzekering van 5.500 euro, veel te weinig dus anno 2021. Ik dacht nog steeds het dienstenpakket te hebben met daarbovenop de kapitaalverzekering van 5500. Blijkt alles wat ik al die jaren heb betaald opeens in de nieuwe verzekering te zijn opgegaan. Krijg ik de opmerking van de telefoondame dat ze het vreemd vind dat ik er nu pas naar ga kijken ;-((. De brutaliteit alleen al. Nooit ben ik benaderd om het te hebben over de te lage verzekering.
    Als we niet per toeval de boel weer eens even naliepen, zou ik veel te laag verzekerd zijn, terwijl ik juist dacht het ruim te hebben verzekerd met ruimte voor extra zaken, waaronder een borrel met wat hapjes. Als ik het wil ophogen moet ik opeens 4x zo veel premie betalen. Gewoon een oplichtersbende wat mij betreft!!! Mijn advies: zoek een betrouwbare en zorgvuldige verzekering.

  • dohmen

    Premie

    Service

    Wij zijn super tevreden ,
    Mijn moeder is vorig jaar december overleden ,zij heeft een waardige en hele mooie verzorgde uitvaart gehad.
    de uitvaart medewerkster monique heeft alles super goed en heel mooi verzorgd,wij zijn haar voor alle hulp en vooral vriendelijkheid en geduld heel erg dankbaar.
    bedank voor alles

  • Pieter-Jan

    Premie

    Service

    2 weken geleden werd ik gebeld door de bewindvoerder van mijn moededer(86)..
    Met de mededeling dat mijn moeder bij ardanta maar €900,00 heeft opgespaard in meer dan 38 jaar???
    En ik vroeg aan de bewindvoerder hoe dit kan,Zij kon geen antwoord geven,want Ardanta wilde het niet uitzoeken..
    Ik heb ook gebeld,toen zei een medewerkster van ardanta:Wil niet de moeite doen om het uit te zoeken,is veel te lang geleden!!!.
    Tja,ik dacht,wat een onbeschofte trut is ze….een vuile schoft….
    Mijn moeder van 86 jaar is nu erg overstuur,want al de begrafenis kosten komen op onze(4 kinderen)rekening…
    We staan voor een raadsel,want wat is er gebeurd met de rest van het opgespaarde geld?
    Ik ga dit persoonlijk uitzoeken,en ik krijg hulp van de bewindvoerder….
    Ardanta,maak jullie borst maar nat….

  • Leo

    Premie

    Service

    Ik vind het waardeloze verzekeraar
    We hadden een verzekering daar met het gezin 3 personen .mijn dougter ging het huis uit en wilde de verzekering op zeggen
    Dus een brief geschreven dat ze haar uitschrijven .kreeg een brief terug met het antwoord iedereen .nou nog eens geprobeert.komt er een brief dat ze ons er gewoon uit geflikkerd hebben
    Dus die lui doen hun werk niet of kunnen niet lezen.dit is toch het bewijs dat ze de brieven niet of nauwelijks lezen
    Dus er werken onbekwame mensen die eigenlijk niet weten hoe men met klanten om gaat

  • Sam

    Service

    Pas op ! Een waarschuwing aan reeds verzekerden. Hoewel ze vermelden dat u in plaats van een gecontracteerde uitvaart organisatie van ARDANTA ook zelf uw eigen uitvaart organisatie mag kiezen bij een overlijden, dan wacht u niet alleen een enorme financiële kater maar ook uw zelf gekozen uitvaart organisatie wordt oeverloos bestookt met nonsense specificatie vragen die resulteren in het korten van basisvergoedingen (kist-afleggen etc. etc.) en maandenlange vertraging in uitbetaling. Nergens staat informatie vermeld dat uw eigen keuze debet is dat nabestaanden een vieze smaak in de mond overhouden doordat ARDANTA alles uit de kast haalt om niet tot betalen over te gaan. Schande !

  • Christ Neijs

    In 1972 een begrafenisverzekering afgesloten bij een van de voorlopers van Ardanta in de veronderstelling alles goed geregeld te hebben. Daar me de jaarlijkse premiestijging ineens opviel me eens wat meer verdiept in deze materie. Wat blijkt ……………! Een uit de tijd zijnde dienstenpakket, wat mij inziens totaal niet in verhouding staat met de in 47 jaar betaalde jaarlijkse premies (in 2020 zou dit €72,36 worden). Vandaar hen uitleg gevraagd over de mogelijkheid deze verzekering premievrij te maken. Wat blijkt ………..! Dan vervalt het afgesproken dienstenpakket, wordt €1859,00 uitgekeerd aan een uitvaartondernemer en wordt eenmalige €40,00 kosten en €3,00 per jaar per doorlopend administratiejaar (totaal €138,00) voor mutatie en het in beheer houden van de polis in rekening gebracht. Ik weet niet hoe u zich in mijn situatie zou voelen, maar ik hou mijn gevoel graag voor mezelf ……………………………………!

  • Sylvia Struijs-Postema

    Premie

    Service

    Gewéldig tevreden. Vooral dankzij Gerrie van Oirschot die ons heel hartelijk en behulpzaam begeleidde in d

  • H.van burken

    Premie

    Service

    elk jaar een duidelijke update over de stand van zaken

  • Albert Veer

    Premie

    Service

    Goed en duidelijk

  • Hans Noback

    Premie

    Service

    tarieven zijn redelijk hoog, wat er geboden wordt ziet er wel goed uit

  • Ehbel

    Premie

    Service

    Deze geeft regelmatig een update van de gang van zaken wat betreft je begravenis-polis & de mogelijkheden,duidelijk en overzichtelijk.

  • Odyne

    Premie

    Service

    Betaalbaar maand bedrag.
    En als je vragen heb worden die netjes beantwoord en word je goed geholpen.

  • p.p.boer

    Premie

    Service

    afgelopen tijd een uitvaart meegemaakt waar de overledene verzekerd was bij ardante
    afhandeling was perfekt.

  • Jeroen

    Premie

    Service

    Heeft mijn vorige verzekeraar overgenomen, geen klachten.

  • Rits Mud

    Premie

    Service

    Kinderen verzekerd, hoop niet te hoeven gebruiken.

  • Yvonne

    Premie

    Service

    Ik kan nog weinig van de service zeggen,maar als er contact is verloopt dat altijd bijzonder soepel.

  • West

    Premie

    Service

    Fijne verzekeraar met duidelijke voorwaarden. Premie is goedkoop.

  • Theo

    Premie

    Mijn polis is inmiddels premie vrij en van de service weet ik niet zo veel omdat ik pas bij ardanta zit

  • Desiree Han den Enting

    Premie

    Service

    Goed geholpen 3 jaar geleden toen mijn vader overleed

  • Leo van de Goede

    Premie

    Service

    Uitstekende uitvaartverzekeraar. Genoeg schriftelijk contact v.w.b. de voorwaarden en de e.v.t. wijzigingen.

  • c kerkhof

    Premie

    Service

    is duidelijk en betaalbaar

  • Bos-van Meekesteijn

    Premie

    Service

    Prettig

  • GJ Espeldoorn

    Premie

    Service

    Al jaren bij deze verzekeraar.Prima en tevreden.

  • ben arendonk

    Premie

    Service

    betaalbare premie. gemakkelijk en overzichtelijke site. bij aanvraag van kopie van de polis binnen een week thuis gestuurd gekregen.

  • M.Slaager

    Premie

    Service

    Snel en adequaat. Keert direct uit aan begrafenis ondernemer. Je hoef zelf niets te doen. Als je vragen heb omtrent je verzekering krijg je binnen twee dagen een uitgebreid antwoord

  • Thelma

    Merk er weinig va betaal elke maand. De jongens zijn beide aangemeld.

  • Henny

    Premie

    Service

    Goed bedrijf fijne mensen

  • George Westerhof

    Premie

    Service

    Een goede, voordelige verzekering !

  • Tessa

    Premie

    Service

    Goede klantenservice , duidelijke informatie , lage premies

  • wim

    Premie

    Service

    Houden je goed op de hoogte van de ontwikkelingen in uitvaartprijzen en stellen premieaanpassingen voor

  • E.J. Mulder

    Premie

    Service

    Hoe kan ik nou beoordelen , als ik niet weet wat ze doen of handelen als ik de pijp uit gaat.
    Maag hopen dat ik in een kist gestopt word de oven en en de pijp uit ga.
    Als laatste keer nog eens lekker warm te hebben.

  • A. Adema

    Premie

    Service

    Prima begeleiding. Geen opdringerigheid. Keurige begeleiding van de begrafenis.

  • Kooistra

    Premie

    Service

    Goed

  • Ben Veth

    Premie

    Service

    Duidelijke verzekering met goede mogelijkheden voor een goede prijs.

  • Manuela van der Westen

    Premie

    Service

    Goed

  • J.C. van der Meer

    Premie

    Service

    Geeft wijzigingen snel door en is transparant

  • G. Banning

    Premie

    Service

    Prima dekking en een gemiddelde premie.

  • Antoinette de bresser

    Premie

    Service

    Zeer slechte communicatie en je wordt er gewoon uitgegooid zonder bericht en herinneringen

  • Claudia Smeets

    Premie

    Service

    Alles zeer goed geregeld .

    \\

  • Charlotte

    Premie

    Service

    Goede service maar aan de prijs voor 1 persoon

  • J de Jong

    Premie

    Service

    Net als alle andere veel verdienen en zo weinig mogelijk uitbetalen.
    De service is wat moeilijk te beoordelen want ik leef nog, al krijg ik wel regelmatig post dat mijn premie omhoog moet.

  • Harry

    Premie

    Service

    Ik betaal al jaren premie, mijn polis is geregeld overgegaan van verzekeraar op verzekeraar, nooit heb ik bericht gehad dat dit aanstaande was. Bij de jaarlijkse afschrijving zie je dat er een andere verzekeraar is. Ik vind dit zeer kwalijk. Ook geen interesse belletje of mailtje of alles in orde is. Ik heb het gevoel dat het alleen om het innen van de premie gaat en niet over hulp en andere zaken.

  • rietbroek

    Premie

    Service

    doet het goed. Tel. goed bereikbaar