DELA (+ Yarden) uitvaartverzekering

Beoordelingen, klachten en ervaringen van DELA (+ Yarden).

Schrijf een review

Review score

8,5 /10

Kenmerken

Premie
8,3 /10
Service
8,6 /10
Lees alle 726 beoordelingen

Maak kennis met DELA (+ Yarden)

Uitvaartverzekeraar Dela werd in 1937 opgericht als begrafenisverzekeraar en is inmiddels uitgegroeid tot één van de grootste uitvaartverzekeraars in België en Nederland. De coöperatie beschikt over 60 crematoria en uitvaartcentra verdeeld over Nederland.

Kenmerkend bij DELA is dat de verzekeringnemer een grote keuzevrijheid heeft uit verschillende uitvaartpolissen. Zo kan er gekozen worden voor een naturapolis waarbij de uitvaartdiensten worden geregeld en betaald door DELA. Verder kan er ook worden gekozen voor een combinatievariant waarbij de basisdiensten in natura zijn gedekt en er daarnaast ook nog een geldbedrag wordt uitgekeerd na overlijden. Tot slot kan men kiezen uit een kapitaalverzekering die alleen een vooraf afgesproken geldbedrag uitkeert.

Veelgestelde vragen

Een opsomming van de meest gestelde vragen over uitvaartverzekeraar DELA:

1) Is de DELA uitvaartverzekering waardevast? 

Ja, de uitvaartverzekeringen van DELA zijn waardevast. Dat is nodig, omdat het verzorgen van een uitvaart duurder wordt. Door de verzekering waardevast te houden weet u zeker dat uw nabestaanden bij overlijden dezelfde uitvaart kunnen bekostigen met de uitkering als bij de aanvang van de verzekering.

DELA maakt voor het waardevast houden van de uitvaartverzekering gebruik van winstdeling. De waarde van de uitvaartverzekering stijgt dan mee als de uitvaartkosten omhoog gaan. De premie stijgt ook mee. Een deel van die stijging betaalt u zelf. Een ander deel wordt door de winstdelingsregeling van Dela betaald.

2) Waarom moet ik bij DELA een gezondheidsverklaring invullen?

Het kan zijn dat uw levensverwachting lager is dan gemiddeld, bijvoorbeeld vanwege een ziekte of aandoening. Bij het afsluiten van een uitvaartverzekering moet dit risico worden afgedekt. Daarom wordt nagegaan of u lijdt aan een ziekte of aandoening. Als er sprake is van een verhoogd risico kan het zijn dat:

  • U meer premie moet gaan betalen
  • Uw aanvraag voor een uitvaartverzekering wordt geweigerd

3) Kan ik mijn huidige uitvaartverzekering overbrengen naar DELA?

Hier zijn zeker mogelijkheden voor, maar dit hangt af van uw huidige polis en bijbehorende voorwaarden. Het gemakkelijkste is dat u hierover contact opneemt met DELA zelf of een verzekeringsadviseur.


Contactgegevens

Hoofdkantoor:
Oude Stadsgracht 1
5611 DD
Eindhoven

Telefoonnummer:
Algemeen: 040 – 260 16 36
Overlijden melden: 0800 – 955 66 55

Postadres:
Oude Stadsgracht 1
5611 DD
Eindhoven
info@dela.nl


Hoeveel sterrren zou jij DELA (+ Yarden) geven?
Plaats beoordeling

Wat vindt u van DELA (+ Yarden)?

Beoordeling premie
Beoordeling service

726 beoordelingen

  • Jan Broks

    Premie

    Service

    Hebben een goed gesprek gehad over een uitvaart die er aan zit te komen, jammer dat als je afwijkt van een uitvaart die hun zelf doen je de kosten dan niet krijgt van de niet bij hun gemaakte kosten.

  • Ronald Vandenhove

    Premie

    Service

    Oke

  • Ronald Vandenhove

    Premie

    Service

    I Will making

  • Jef Brandts

    Premie

    Service

    Dela neemt in deze meest droevige tijden alle zorgen voor een plechtige uitvaart van je over.
    Dela ondersteunt, bemiddelt en adviseert bij alle plichtmatigheden die hierbij horen.
    Ook na de uitvaart blijft de verzekeraar contact met je houden en biedt hulp aan bij alles wat nog te regelen valt.
    Kortom geweldig!

  • trudyhelwig

    Premie

    Service

    Er is veel aandacht geweest de dag na het overlijden. De dames zijn uren geweest.
    Er waren daarna ook nog vragen maar die kon nden niet beantwoord worden door ziekte van 1 van de dames. Later en ook op de dag van de crematie veel hulp gekregen.
    Was een prachtige uitvaart. Een mooie herinnering dus.

  • Bettie Leijten

    Premie

    Service

    DELA is al zo oud als Methusalem en een begrip in onze hele familie.
    Gelukkig nog niet heel veel nodig gehad….
    Wat ik erg waardeer zijn de extraatjes bv tegen gereduceerde prijs een levenstestament laten opmaken. Heel prettig en zeer professioneel.
    En sponsor van PSV en Glow, alle drie ontstaan in Eindhoven, yess!

  • johan de wild

    Premie

    Service

    ik ben heel blij met mijn uitvaartverzekering en dat de dela yarden heeft overgenomen

  • Rein Kolijn

    Premie

    Service

    Dela is een zeer goede uitvaartverzorger,die een prima prijs/kwaliteit biedt,bij het overlijden van mijn vrouw werdt zeer snel en adequaat gereageerd,alles is tot in de puntjes geregeld en de uitvaart uitstekend verzorgt zonder extra kosten,van de geldverzekering was nog wat over en is direct uitbetaald,kan Dela bij iedereen aanbevelen.

  • Ron

    Premie

    Service

    Zeet goede maatschappij

  • Michael

    Premie

    Service

    Al lang ingeschreven bij Dela.

  • Deborah Pennings

    Premie

    Service

    Toen ik ze nodig had waren er!!! Vakbekwaam,daadkrachtig en empatisch!!!

  • Whc korver

    Premie

    Service

    Vier persoonlijke verliezen zijn door Dela voortreffelijk afgehandeld en begeleid. Vooral de persoonlijke touch heeft bijgedragen tot de goede verwerking van het verlies.

  • ALMJ Groot

    Premie

    Service

    Heb ik in het vorige bericht al aangegeven

  • Mevr ALMJ Groot

    Premie

    Service

    Ben al zeker 40 jaar bij de Dela verzekerd . Prima verzekering en betaal al die jaren automatisch . Ik vind het alleen jammer dat je weinig informatie krijgt over hoeveel je in al die jaren bij elkaar heb gespaard voor wat er bij overlijden uit te geven is . Heb ook gehoord dat als je zou overstappen naar een andere verzekeraar jij het bedrag wat je hebt betaald niet mee kunt nemen . Dat zou je dan kwijt zijn . Klopt dat ?

  • salvatore pocorobba

    Premie

    Service

    Goede service

  • Gerda Rodenburg

    Premie

    Service

    Na het overlijden van mijn echtgenoot ben ik zo goed geholpen door Dela. De klantenservice, mijn begeleider was geweldig. Zij heeft alles perfect verzorgd. Heeft me door de dagen heen geholpen.

  • Theo Markese

    Premie

    Service

    Goed

  • Bert Brouwer

    Premie

    Service

    Deze verzekeraar denkt met de verzekerden mee. Ze vragen iedere maand een kleine bijdrage en uiteindelijk staan ze voor de nabestaanden klaar om te zorgen voor een mooie afscheidsceremonie. Mijn ervaring is dat zij de mensen zien en mee willen denken over de wensen van de overledene en de nabestaanden. Ze geven je een warm gevoel.

  • Sjaak van den Boom

    Premie

    Service

    ik heb goede ervaring met de DELA

  • SAD van Egmond-Kuneman

    Premie

    Service

    Ik heb alleen schriftelijk contact met Yarden ( Dela) en dat verloopt altijd heel correct.

  • verzekerDela

    Mijn echt genoot is verzekert bij Dela. HELAAS WAS het voor mij niet
    We waren plus mines 34 jaar.Maar door mijn verschilde aandoeninge .NIet geaccepteerd..Wel zelf geregeld. Helaas zou ik liever iets positief geschreven hebben.Word 74 jaar en gelukkig leef ik nog.

  • Y. Toepoel

    Premie

    Service

    Het verzekerde bedrag, waarvoor je je hele leven premie afdraagt, is een schijntje vgl. met werkelijke kosten van een uitvaart. Weggegooid geld. Je kunt beter zelf geld opzij zetten.

  • H.verhoeven

    Ben op dit moment 82jaar en hoop er nog 10 jaar bij te krijgen.
    Verders nooit iets met je de uitvaart temaken gehad alleen met de overname met jullie
    Dit is allemaal goed gegaan, Verders geen problemen,supergoede doorstart van jullie Ga zoo door.

  • Natasja jeurissen

    Premie

    Service

    Ik ben een zeer tevreden klant, ze sturen optijd informatie over je verzekering en als je belt dan word je alles goed uitgelegd , ze hebben dan alle tijd. Vriendelijke medewerkers.
    Voor mij een top verzekering.

  • Mirthe

    Premie

    Service

    Ik heb gekozen voor deze uitvaart verzekering omdat de communicatie via hun website duidelijk en transparant is. Ze informeren mij vooraf als er wijzigingen zijn in hun voorwaarden.
    Het is een grote organisatie die qua prijsverhouding voor mij betaalbaar is met een AOW uitkering en een klein pensioen.
    Ik heb hen persoonlijk nog niet hoeven te benaderen. Ervaringen van derden spraken mij aan en gaf de doorslag om mij bij hen te verzekeren. Ik doe daarom graag mee aanhet schrijven van een goede recensie zodat anderen op bais hiervan een juiste beslissing maken bij het vinden van een vriendelijke en betrouwbare organisatie binnen de uitvaart.

  • Peter Van Otterdijk

    Service

    Zéér behulpzaam

  • Mary Vandeberg

    Premie

    Service

    Na het overlijden van mijn man goed begeleid

  • Kuijpers H

    Premie

    Service

    Bij gesprek met na bestaande duurde dit te lang, normaal 2,5 uur nu meer als 3 uur. Kosten kist leden 275 euro als je hier geen gebruik van maakt krijg je maar 195 euro. Bij afleggen overledenen vond men het niet nodig om haar in een lijk wade te wikkelen, ondanks dat wij zijden dat wij de eigen gebruikte lijkwade terug wilde hebben, dus moest men daar een paar dagen later voor terug komen met een persoon, zodat wij zelf moesten helpen. De lijkwagen en of personeel was een kwartier te laat, op de dag van crematie. Op de afscheidsplaats (crematie) moesten de gasten een kwartier buiten wachten, personeel van Dela was te laat. Was geen crematorium van Dela. Stoorde mij enorm aan het feit dat door de voorganger Dela genoemd moest worden. Wij hadden gezien onze ervaring verzocht dat niet te doen, maar zij moest dat. Gelukkig was het personeel van het crematorium anders in gesteld waardoor het eea toch nog prettig is verlopen. Mijn eerdere ervaring met Dela, het betalen van grafrechten deed men voor 10 jaar, verplicht 20 jaar grafrust, na reactie achteraf toch nog bij betaald.

  • Jacques Schilder

    Premie

    Service

    Ik vind dat ik relatief veel betaal in verhouding tot de diensten
    Weinig contact op individueel nivo
    Wel veel info waar je allemaal aan moet/kan denken

  • Gerard Put

    Premie

    Service

    Door de veranderingen bij Yarden zijn we overgestapt naar Dela. Dit ging allemaal vrij soepel. We hebben zonder problemen de verzekering verhoogd naar de standaard van heden ten dagen.

  • w.corstjens

    Premie

    Service

    zeergoedeervaaringdoorgeleverdedienstenbijoverleidenvanmijnouders.
    dysisdelagoedindediensverlening.

  • Lia

    Premie

    Service

    Er is eigenlijk alleen contact als er iemand overleden is.
    Al vele jaren zijn mijn man en ondergetekende bij deze begrafenisondernemer en betalen keurig op tijd,maar verder nooit persoonlijk contact.
    Dat is heel jammer

  • Anton van Rijn

    Premie

    Service

    Ik heb nog geen ervaring gehad.

  • Aleid minnaar

    Premie

    Service

    Fijne mensen als je belt nemen ze alle tijd en beantwoorden al je vragen

  • Meurders

    Premie

    Service

    Ik ben uitvoerig op de hoogte gesteld van mijn mogelijkheden en samen hebben we
    Een polis opgezet

  • Eduard

    Premie

    Service

    Diverse keren gebruik gemaakt voor mijn ouders en schoonouders. Daarbij is alles geregeld zonder problemen. Wij waren blij dat we er verder weinig voor hoefde te doen.

  • Cor Braspenning

    Premie

    Service

    Goede mogelijkheden om wensen kenbaar te maken.

  • Yvette van Buuren

    Premie

    Service

    Gelukkig heb ik zelf met deze verzekeraar wat betreft de verzekering voor mij en mijn gezin nog niet te maken gehad; de polisvoorwaarden en de kosten per jaar vind ik (vergeleken met andere verzekeraars) goed. Het is duidelijk wat er wel en niet betaald wordt en de premie vind ik schappelijk.
    Voor de uitvaart van mijn vader, november jongstleden, waren we (mijn broer en ik) minder tevreden over deze verzekeraar. Niet dat er problemen waren met de uitbetaling maar we hadden wel heel veel problemen met degene die alles rondom de uitvaart zou verzorgen. De uitvaartverzorger zou alles rondom de uitvaart makkelijker maken, maar bij ons gold het omgekeerde. Deze man heeft fout op fout gemaakt (typefouten in de door ons foutloos aangeleverde tekst, een afspraak met ons ‘vergeten’, de steen van het graf van mijn moeder laten ophalen door de verkeerde steenhouder, te weinig kaarten gedrukt, tijdens de uitvaart ‘onzichtbaar’ zodat veel mensen ons niet konden vinden voor de condoleance voorafgaand aan de dienst, vijf sprekers en twee glaasjes water en ga zo maar door) met als dieptepunt een verkeerde verwijzing in het digitale adres op de rouwkaart zodat de dienst thuis dus niet gevolgd kon worden, wat voor veel oudere familieleden en vrienden wel de bedoeling was. Een groot extra verdriet. We moesten overal zélf achteraan en konden niet vertrouwen op deze uitvaartverzorger. We hebben een aantal malen contact met de klantenservice van DELA gehad en vonden daar totaal geen gehoor. “Een mens maakt fouten, dat kan gebeuren” was het standaardantwoord.
    Mijn broer en ik vonden dat niet een voorbeeld van Draagt Elkanders Lasten, we voelden ons dus behoorlijk alleen staan in deze kwestie. Dat er ook nog een factuur kwam voor het ‘digitaal volgen van de uitvaart’ (wat dus door een fout in het adres niet kon), was de druppel. We hebben het afgesloten maar voor mijn broer (en een paar naasten) was dit de reden om direct van verzekeraar te veranderen.
    Met dit relaas zal ik de I-phone wel niet winnen want u wilt natuurlijk een juichend jubelverhaal, maar ik vond toch dat ik het moest opschrijven. De verzorger zélf maar ook de klantenservice heeft ons in de kou laten staan; er kon niet eens een excuusbriefje naderhand vanaf.
    Zoals gezegd, de zaak is voor ons gesloten en mijn vader heeft er geen last van gehad. Ik heb ook geen behoefte aan het weer oprakelen van deze zaak; maar als ik een e-mail krijg met de vraag over de tevredenheid over DELA , tja, dan deel ik die ervaring…

  • P.m.van Bree

    Premie

    Service

    Met opgedane ervaringen meestal goed verlopen

  • Jan & Dicky Sluis - Smit

    Premie

    Service

    Prima uitvaart verzekering, die doet wat hij moet doen, en veel werk ons uit handen heeft genomen,
    Deze fantastische man HENK 👌, was voorheen werkzaam voor Yarden uitvaart verzekeringen, (was eigenlijk beter en persoonlijker dan de huidige ,,DELA” die het overgenomen heeft, en deze FANTASTISCHE MAN (HENK), komt uit Drachten, en deze vakkundige mak neemt je werkelijk ALLES (bij wijze van), uit handen, vaar je hoofd eigenlijk niet bij stil staat, Een DIKKE 10 ++++, voor HENK(een Topper !!, die eigenlijk nergens te vinden is en hem kan overtreffen,
    Ik hoop diep in m’n hart dat we hem voorlopig ABSOLUUT NIET nodig zijn, maar mocht de tijd daar zijn, dan zou ik graag ALLEEN DEZE MAN, genaamd HENK, hebben om ons te ondersteunen !!
    Een Fantastische 👌👌man !!

  • J. Veijer

    Premie

    Service

    Goede verzekeraar. Duidelijke voorwaarden.

  • Gerda ten Brink

    Premie

    Service

    Nog geen gebruik gemaakt van de verzekering maar wel tel. contact over uitvaart niet verzekerd gezinslid. Zeer correct en vriendelijk mijn vragen en mogelijkheden beantwoord. Een voorbeeld voor anderen.

  • Gini Damen

    Premie

    Service

    Wij zijn al heeeeel lang lid van de Dela. Onlangs hebben zij de begrafenis van mijn moeder geregeld en dat was tot volle tevredenheid, uiterst discreet en goed verzorgd. Prima gedaan. Ook onze kinderen zitten bij de Dela.

  • Hans

    Premie

    Service

    Gelukkig zelf nog niet aan de beurt
    Maar heb diverse uitvaarten meegemaakt met DELA , is altijd perfect geregeld.
    Zelfs een niet verzekerde werd heel mooi geregeld

  • Carel Prein

    Premie

    Service

    Het is meer door de crematie van mijn schoonvader dat ik deze cijfers geef mijn ouders vrij jong gestorven. Bij mijn schoonvader was alles goed geregeld.

  • Henk Sinderdinck

    Premie

    Service

    Meerdere uitvaarten van de DELA waren uitstekend verzorgd.

  • A.C.Krikke

    Premie

    Service

    Goede voor lichting en heel vriendelijke begeleiding

  • Wim van Kleef

    Premie

    Service

    Het diensten pakket is het vaste deel van de verzekering , daar wij op een natuur begraafplaats willen worden begraven , is de verhouding tov het geldbedrag vrij te besteden nogal scheef.
    Dit kan je aanpassen door het vrij te besteden bedrag te verhogen , maar niet door de verhouding te veranderen.

  • Constance Westerhof

    Premie

    Service

    Beleefd correct beleefd met vraag en antwoord
    Tijd en ruimte voor gesprekken
    Luisterend oor en goed mee denken voor de mogelijkheden en wensen.

  • Willem de Blaauw

    Premie

    Service

    Alle persoonlijle wensen welke je voor de uitvaart nodig bent en hoe je de uitvaart uitgevoerd wilt hebben wordt schriftelijk vast gelegd zodat de nabestaanden er niet over na moeten denken wat de wensen van de overledene zijn !