DELA (+ Yarden) uitvaartverzekering

Beoordelingen, klachten en ervaringen van DELA (+ Yarden).

Schrijf een review

Review score

8,5 /10

Kenmerken

Premie
8,3 /10
Service
8,7 /10
Lees alle 656 beoordelingen

Maak kennis met DELA (+ Yarden)

Uitvaartverzekeraar Dela werd in 1937 opgericht als begrafenisverzekeraar en is inmiddels uitgegroeid tot één van de grootste uitvaartverzekeraars in België en Nederland. De coöperatie beschikt over 60 crematoria en uitvaartcentra verdeeld over Nederland.

Kenmerkend bij DELA is dat de verzekeringnemer een grote keuzevrijheid heeft uit verschillende uitvaartpolissen. Zo kan er gekozen worden voor een naturapolis waarbij de uitvaartdiensten worden geregeld en betaald door DELA. Verder kan er ook worden gekozen voor een combinatievariant waarbij de basisdiensten in natura zijn gedekt en er daarnaast ook nog een geldbedrag wordt uitgekeerd na overlijden. Tot slot kan men kiezen uit een kapitaalverzekering die alleen een vooraf afgesproken geldbedrag uitkeert.

Veelgestelde vragen

Een opsomming van de meest gestelde vragen over uitvaartverzekeraar DELA:

1) Is de DELA uitvaartverzekering waardevast? 

Ja, de uitvaartverzekeringen van DELA zijn waardevast. Dat is nodig, omdat het verzorgen van een uitvaart duurder wordt. Door de verzekering waardevast te houden weet u zeker dat uw nabestaanden bij overlijden dezelfde uitvaart kunnen bekostigen met de uitkering als bij de aanvang van de verzekering.

DELA maakt voor het waardevast houden van de uitvaartverzekering gebruik van winstdeling. De waarde van de uitvaartverzekering stijgt dan mee als de uitvaartkosten omhoog gaan. De premie stijgt ook mee. Een deel van die stijging betaalt u zelf. Een ander deel wordt door de winstdelingsregeling van Dela betaald.

2) Waarom moet ik bij DELA een gezondheidsverklaring invullen?

Het kan zijn dat uw levensverwachting lager is dan gemiddeld, bijvoorbeeld vanwege een ziekte of aandoening. Bij het afsluiten van een uitvaartverzekering moet dit risico worden afgedekt. Daarom wordt nagegaan of u lijdt aan een ziekte of aandoening. Als er sprake is van een verhoogd risico kan het zijn dat:

  • U meer premie moet gaan betalen
  • Uw aanvraag voor een uitvaartverzekering wordt geweigerd

3) Kan ik mijn huidige uitvaartverzekering overbrengen naar DELA?

Hier zijn zeker mogelijkheden voor, maar dit hangt af van uw huidige polis en bijbehorende voorwaarden. Het gemakkelijkste is dat u hierover contact opneemt met DELA zelf of een verzekeringsadviseur.


Contactgegevens

Hoofdkantoor:
Oude Stadsgracht 1
5611 DD
Eindhoven

Telefoonnummer:
Algemeen: 040 – 260 16 36
Overlijden melden: 0800 – 955 66 55

Postadres:
Oude Stadsgracht 1
5611 DD
Eindhoven
info@dela.nl


Hoeveel sterrren zou jij DELA (+ Yarden) geven?
Plaats beoordeling

Wat vindt u van DELA (+ Yarden)?

Beoordeling premie
Beoordeling service

656 beoordelingen

  • W. Lesman-Nies

    Premie

    Service

    Toen mijn zoon (38 jr) onverwachts overleed door een noodlottig ( op slag dood) ongeval en ik kort daarvoor de overlijdenspolis had opgezegd na vanaf zijn geboorte er voor had betaald, werd ik gebeld door iemand van DELA met de boodschap dat : “wij de begrafeniskosten WEL gaan betalen, omdat u al die jaren de polis voor hem heeft betaald” ! Een grote troost omdat een paar jaar ervoor mijn man ook al was overleden en ik het dus niet zo breed had. Een prachtig gebaar van DELA wat ik nooit ben vergeten.

  • Johanna Driessen

    Premie

    Service

    GEEN IDEE. NOG GEEN ERVARING.

  • Mevr vanavond Leeuwen -Knirim

    Premie

    Service

    Anderhalve maand geleden is mij man overleden
    Dela heeft alles tot tevredenheid geregeld alleen maar lof

  • Irina Gendler-de Wilde

    Premie

    Service

    Ze waren heel steunend bij alles rondom de begrafenis van onze baby

  • P.Cleophas

    Premie

    Service

    goede en al meer dan 50jaar ook kinderen hebben deze verz

  • P.Cleophas

    Premie

    Service

    ervaring met fam leden en kennissen goed op bij gestaan rustig uit leg mogelijkheden alles goed geregeld komen met de polis geld redelijk uit

  • Joop Vis

    Premie

    Service

    Sedert de jaren 70 klant hier,en nog nooit een probleem of meningsa verschil gehad

  • J.M.Verhoeven

    Premie

    Service

    Dela op moment meer bezig met locatie uitbreidingen en renoveren onroerend goed dan met klanten contact.
    Hebben eigenlijk nooit klanten contact vanuit Dela behalve de nieuwsbrief waar maar klein gedeelte gaat over uitvaart.
    Terwijl er toch veel veranderingen zijn in de uitvaart mogelijkheden.

  • M. Ruig

    Geen ervaring, ik keef nog!
    Wel van anderen gehoord dat de mogelijkheden zeer beperkt bleken te zijn. Er was geen vrije keuze bijvoorbeeld voor de wat betreft het uitvaartcentrum.
    Daar schrok ik van.

  • Ton Bakermans

    Premie

    Service

    Toen mijn echtgenote overleed hebben we met de contactpersoon van Dela een goed gesprek gehad. Uitgangspunt daarbij was en is onze eigen verlangens rondom de uitvaart. Zelf hebben wij het geheel kunnen vaststellen en opmaken. Op ons verzoek zocht zij een voorganger die de uitvaart kon leiden.

  • Els Kok

    Premie

    Service

    Het is een fijne ervaring als er persoonlijke en individuele mogelijkheden zijn tijdens een crematie. Mijn ervaring is dat dat zeer goed mogelijk is bij Dela. Ze nemen ruimschoots de tijd om goed voor te bereiden zodat het echt een persoonlijke wordt waar men lster tevreden op terug kan kijken!

  • peterschickendantz

    Premie

    Service

    fantastisch in hulp en duidelijkheid. zeer behulpzaam en je wordt in alles geholpen. nemen alle tijd om alles uit te leggen.

  • Huiskes' H.J

    Premie

    Service

    prima

  • Huiskes H.J

    Premie

    Service

    De overgang naar dela is toen goed verlopen mijn vrouw en ik zijn zeer tevreden

  • Jose

    Premie

    Service

    Wat een fijne mensen die je begeleiden. Mijn man is 2,5 jaar geleden overleden. Hij was heel mooi opgebaard toen. Een fijne meneer heeft ons respectvol door het proces gebracht. Hij waser voor ons. We hebben er mooie herinneringen aan.

  • tpvdwerf

    Premie

    Service

    altyd goed

  • Boy Dolmans

    Premie

    Service

    Via Dela naar Walpot verhuisd, daar de formaliteiten enige administratieve handeling
    Betreft toch zeer nauwgezet geregeld. Zorgeloosheid is indrukwekkend en noodzakelijk. Prima 👌🏼

  • Frits Brouwer

    Premie

    Service

    Bij veel uitvaarten van familieleden is mijn ervaring erg goed. Begeleiding is meelevend en duidelijk uitleggen wat wordt geregeld/ vergoeden en wat niet. Afscheidsreceptie is altijd goed geregeld met de wensen van nazaten.

  • Erna Lindeman

    Premie

    Beide ouders, en partner vua Yarden verzekerd.
    Zeer content mee

  • H van Rouwendaal

    Premie

    Service

    prima kwaliteits prijs verhouding

  • Hennie Hildebrand-Schaaij

    Premie

    Service

    Goede service en begeleiding. Iedere dag komen ze langs. De uitvaart wordt keurig geregeld. De nazorg is ook prima geregeld.

  • van Gastel M

    Premie

    Service

    Nog geen gebruik hoeven te maken van hun diensten

  • R. de Graaf

    Premie

    Service

    Correcte behandeling en respect voor de familie

  • H. van de Vosse

    Premie

    Service

    Dela is een organisatie die “de klant”/nabestaanden hoog in het vaandel heeft staan.
    Er wordt veel ideeën aan de leden voorgelegd voordat men een nieuw voorstel door voert of bestaande afspraken wijzigt.
    Vriendelijk personeel en makkelijk bereikbaar.

  • Carl

    Premie

    Service

    Heb aansluit op Dela. Dit was heel makkelijk en duidelijk welke keuzes jij kan maken en wat de voordelen was. Bevestiging komt heel snel en daar is verschillends opties om te betalen.

  • Kurt en Aaltje Lengfeld - Bruinsma

    Premie

    Service

    Mijn Vrouw is twee Jaar geleden overleden en Dela
    heeft de uitvaart fantastisch en super verzorgd en darum heeft Dela van mij een 10 bekomen.

  • Roy Flohr

    Premie

    Service

    Verzekering is duidelijk en geeft wijzigingen op tijd door.
    Het is ook zeer betaalbaar.

  • EK. Lengfeld

    Premie

    Service

    Mijn vrouw is twee jaar geleden overleden
    en Dela heeft het àlles fantastisch geregeld darum
    heeft Dela van mij een 10 gekregen

  • Roland Niels

    Premie

    Service

    Eerlijk en direct. Geen poespas!!!!!

  • Annemarie van Leen -Janssens

    Premie

    Service

    Elk jaar bel ik even naar de klantenservice of ik nog toereikend verzekerd ben en dan word ik altijd heel vriendelijk te woord gestaan .al mijn vragen worden uitgebreid beantwoord.ik ben heel tevreden .
    Wel vind ik het duurder en duurder worden naarmate wij ouder worden .

  • R v uden

    Premie

    Service

    Ben blij dat mijn uitvaart zo goed geregeld is kan nu met een gerust hart sterven en mijn nabestaande niet met zorgen en problemen achterlaten

  • Gerwin

    Premie

    Service

    Het is een hele fijne duidelijke overzichtelijke polis
    Bij mijn ouders een geweldige service gehad bij de uitvaart
    Alles was mogelijk en er werd tijd genomen voor alles goed te organiseren
    Omdat we zo goed verzekerd zijn

  • Gerwin

    Premie

    Service

    Het is een hele fijne duidelijke overzichtelijke polis
    Bij mijn ouders een geweldige service gehad bij de uitvaart

  • Theo Maatman

    Premie

    Service

    Dela is efficiënt betrouwbaar, betrokken en geeft een rustig gevoel bij regelen van je uitvaart.
    Ze zijn consequent en hebben geen rare poespas regels en overdreven reclamewerk.
    Gewoon zoals het moet zijn en verder niets.
    Fantastisch

  • Wim

    Premie

    Service

    Alles oké. Krijg op tijd bericht voor mijn bankafschrijvingen. En info

  • Ted Borghmans

    Premie

    Service

    Ik wordt altijd goed geïnformeerd m.b.t. mogelijkheden als powerpointpresentatie, muziekkeuze’s, hoe en waar met steeds de mogelijkheid tot aanpassen.
    Ik ervaar dit als prettig.
    Het geeft me het vertrouwen wanneer ik zelf niet meer kan handelen, mijn laatste stukkie in goede, professionele en betrokken handen is.

  • H. Jacobs

    Premie

    Service

    Snel en adequaat geregeld.
    Erg meegaand in de aanpassingen.

  • Alexander Joosten

    Premie

    Service

    Echt een slecht reclame super irritant.

  • Bart

    Premie

    Service

    Tevreden!

  • Karin Eekhuis

    Premie

    Service

    Ze helpen je goed na overlijden van mn schoonmoeder. Maar alles is te laat. Vingerafdruk, condoleance broek (3 dagen te laar en zonder map, want die was niet meer voorradig) na 4 dagen nog geen foto of kist. Je betaald 1000den euro’s en de service is echt op een treurig niveau.

  • Anoniem

    Premie

    Service

    Hi,

    Ik ben normaal niet van de reviews schrijven maar ik moet dit even kwijt!

    Uitmuntende klantenservice (Nicole V.) heeft voor mij een redelijke moeilijke handeling gedaan die ze eigenlijk niet eens hoeft te doen.
    Inmiddels is alles wat er nodig was goed afgerond en ze heeft het maar mooi voor elkaar gekregen.

    Groetjes,

  • Jose

    Premie

    Service

    zeer tevreden, erg menselijke benadering van de Dela. Kan ze iedereen aanraden

  • Tyana

    Premie

    Service

    Alle informatie staat al járen goed op de site vermeld. Ik ben erg onder de indruk dat DELA klanten proactief zo goed informeert. Elk verzekerd bedrag kent zijn eigen risico en dus premie. De prijzen zijn erg redelijk. Er zijn genoeg keuzes die je kunt maken om je eigen begrafenis naar wens te laten verlopen en ook is er ruimte voor ideeën om de uitvaart zelf een persoonlijk verloop te geven. Er is ook veel aandacht voor nazorg voor de nabestaanden.

  • Sara

    Premie

    Service

    Als het om het overlijden van een baby net voor of na de geboorte gaat laat DELA zich echt van hun slechtste kant zien. Niets in deze maatschappij is op het overlijden van een baby rond de geboorte ingericht maar ook zeker de DELA niet.

  • Jolanda

    Premie

    Service

    lage premie, gemakkelijke website, mooie uitvaartcentra’s.

    voor de rest nog geen ervaring met de uitvaart verzekering

  • Celine Breeuwsma

    Premie

    En één woord: slecht. Ik heb – als nabestaande – geen gevoel van begrip, medeleven of souplesse ervaren. Dela vult de eigen portemonnee goed door van de tientallen jaren betaalde premie van mijn 88-jarige tante zo’n 2000 euro in eigen zak te steken omdat mijn tante graag haar eigen begrafenisondernemer wilde kiezen. Dela had geen begrip en hield zich star aan de regels. Mijn advies: neem een andere uitvaarondernemer of een geldverzekering. Dan ben je vrij om te doen wat je wilt. Bij Dela ben je dat in ieder geval niet.

  • Crina Schoonens

    Premie

    Service

    Wij zijn al van jongs af aan bij de Dela, ook onze kinderen. Het is een hele goede uitvaartverzekering en ook betaalbaar. Hebben al vele malen een begrafenis en crematie meegemaakt en altijd voortreffelijk voor elkaar. Wij blijven dus altijd bij Dela. Gewoon omdat het goed is, en goed is goed. Keuzevrijheid genoeg en altijd goed verzorgd!!

  • Th. de Jongh

    Premie

    Service

    Ik ben al jaren klant bij Dela. Eerst via mijn ouders en later zelf. Na zes jaar in het buitenland te hebben gewoond, heb ik mijzelf weer aangemeld bij Dela. Er is iemand thuisgeweest om de polis te updaten en informatie te geven. Dat was erg prettig, duidelijk en eerlijk. Ondertussen is mijn zoon ook op mijn polis erbij gekomen. Zeer tevreden gevoel!

  • mpert

    Premie

    Service

    regelen alles met respect voor nabestaanden en crematie van mijn moeder goed verzorgd

  • Alfred HArtog

    Premie

    Service

    Ik spreek ze nooit