a.s.r. uitvaartverzekering

Beoordelingen, klachten en ervaringen van a.s.r..

Schrijf een review

Review score

7,6 /10

Kenmerken

Premie
7,6 /10
Service
7,6 /10
Lees alle 241 beoordelingen

Maak kennis met a.s.r.

a.s.r.  is een grote beursgenoteerde verzekeringsgroep. De verzekeraar biedt op het gebied van uitvaartverzekeringen enkel kapitaalverzekeringen (geldverzekeringen) die geheel op maat samen kunnen worden gesteld aan de eisen en wensen van de verzekerde.

De uitvaartverzekering van a.s.r. scoort een 9,9 (uit 10) op het gebied van voorwaarden.

Veelgestelde vragen

Een opsomming van de meest gestelde vragen over uitvaartverzekeraar a.s.r..

1) Zijn mijn kinderen meeverzekerd op mijn polis?

Als u een nieuwe uitvaartpolis afsluit en kinderen meeverzekerd, zijn zij tot 21 jaar automatisch gedekt. Ook ongeboren kinderen zijn meeverzekerd. De uitkering bedraagt het hoogst verzekerde bedrag van de ouders tot maximaal de kosten van de uitvaart zelf.

Heeft u al een uitvaartverzekering? Dan vindt u in de polisvoorwaarden of uw kinderen meeverzekerd kunnen worden. U kunt ook contact opnemen met a.s.r.

2) Kan ik mijn uitvaartverzekering aflopen?

Dat staat in uw polisvoorwaarden. Het kan raadzaam zijn om goed na te gaan of het voordelig is om uw uitvaartverzekering af te kopen. Soms is het slimmer om de polis premievrij te maken. Dit kunt u bespreken met verzekeraar a.s.r.

De afkoopwaarde van de polis wordt bepaald aan de hand van de premie die u heeft betaald.

3) Is mijn uitkering hoog genoeg om mijn uitvaart te bekostigen?

Op dit moment (2024) kost een begrafenis of crematie ongeveer 9.000 euro. Dit kan echter over 10, 20 of 30 jaar meer zijn. Uw huidige uitvaartverzekering dekt dan mogelijk niet voldoende voor de bekostiging van uw uitvaart.

Als u dat prettig vind, kunt u uw verzekering bij a.s.r. laten indexeren. Dat houdt in dat de waarde van de verzekering meestijgt met de gemiddelde kosten van de uitvaart. a.s.r. bepaalt het percentage van de stijging op basis van onafhankelijke consumentenprijzen van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).

Let op: naarmate uw uitvaartverzekering meer waard wordt, gaat u ook iets meer premie betalen.


Contactgegevens

Hoofdkantoor:
Archimedeslaan 10
3584 BA Utrecht

Telefoonnummer:
Algemeen: 030 257 9111
Bij overlijden: 0800 33 33 000

Postadres:
Postbus 2072
3500 HB Utrecht


Hoeveel sterrren zou jij a.s.r. geven?
Plaats beoordeling

Wat vindt u van a.s.r.?

Beoordeling premie
Beoordeling service

241 beoordelingen

  • Hanneke Westerlaken

    Premie

    Service

    Zeer slechte service, ik probeer al vanaf april een uitvaartverzekering af te kopen maar dit lijkt maar niet te lukken. Op mijn mail krijg ik zeer laat en pas na herhaaldelijk mailen een reactie. Vervolgens missen er blijkbaar gegevens (die gewoon op het afkoopdocument staan), gegevens doorgegeven en vervolgens is het nu alweer drie weken radiostilte. Als ik opnieuw verzekeringen afsluit, weet ik in elk geval waar ik dat niet zo.

  • Ed

    Mijn overleden moeder had ooit voor 1960, dus nog in guldens, een uitvaart verzekering afgesloten toen voor haarzelf en man, nog voor de kinderen werden geboren, waarvan bij A.S.R./Ardanta helemaal geen indexering bekend was in de polis, wat uiteraard bij uitvaart verzekeringen met een bepaald gestort bedrag nogal gebruikelijk is vanwege inflatie uitvaart kosten door de jaren heen !
    Ik moet het eigenlijk nog steeds uitzoeken hoe dat in hemelsnaam mogelijk is voor een polis rond 1960 voor een uitgekeerd bedrag dat in 2024 nooit met indexering is berekend !

  • Nieuwenhuis

    Service

    Hard achteruit gegaan

  • Hendrik Boer

    Premie

    Service

    matig , bij de overdracht van Ardanta naar ASR is opeens mijn naam veranderd en kan ik dus geen account maken omdat de gegevens van de bank en de verzekeraar niet overeenstemmen

    op de brief staat H.H.M. de Boer
    en zowel bij de Ohra als NN en Ardanta was de naam H Boer , ook de premie is steeds afgeschreven van H Boer
    maar met de overgang van de polis 005697194 van Ardanta naar ASR is opeens mijn naam op de polis H.H.M. de Boer geworden

    Ik wil dat graag weer op naam van H Boer hebben zodat ik een account bij ASR kan aanmaken

  • Jos Segeren

    Premie

    Service

    Duidelijke informatie en hulp bij keuze welk pakket.

  • H.Boere

    Premie

    Service

    Ingeschreven bij Ardante zei kwamen aan huis en alles werd duidelijk uitgelegd en verteld duidelijk begrepen. Ook de overstap daarna naar ASR waarom en hoe.

  • Kees van Esch

    Premie

    Service

    Ik heb 4 polissen op indexatiebasis 2 voor mijn vrouw en 2 voor mezelf. Door overnames en een slecht rendement vond er geen indexatie meer plaats de laatste jaren. Afgelopen jaar maakte asr reclame met een rendement van 14,3 %.
    Nu zou er wel indexatie plaats gaan vinden. Niet dus. Ik vind dit een kwalijke zaak en we zijn bijzonder teleurgesteld. Hoeveel mensen moeten er nog meer de dupe worden, voordat er iets gebeurt.

  • J.j.g.m. van Meurs

    Premie

    Service

    Is wel prettig dat je de berichten van deze uitvaart verzekering op papier krijgt
    .
    Tegenwoordig krijg je alles digitaal en dat vind ik niks
    Er zijn altijd nog mensen die daar niet mee om kunnen gaan .
    Ik dus en dan ben je zo het overzicht kwijt.

  • Anita wallaard

    Premie

    Service

    Uitstekend en goedkoop

  • J.van Wijhe

    Premie

    Service

    ervaring met mijn ouders was bijzonder mooi geholpen door die moeilijke periode ook gerustellend alles op tijd door ardanta geregeld

  • W.E. Molenaar-Lambour

    Premie

    Service

    Prima contact van de week gehad met ASR. Wij hadden nog verzekeringspolissen van De Utrecht.
    Nadat we contact opgenomen hadden en constateerden dat we, na de naamswijziging van Ardante naar ASR, dat zij slechts 4 opsommingen van Lolissen hadden opgegeven, wij er 6 in onze documentatiemap hebben liggen. Wij lazen dat er een achternaam niet juist geschreven was en er ook nog 1 op de juiste tenaamstelling stond. De dame van deze verzekering ASR zou dat uitzoeken. En ons eventueel de juiste gegevens doorsturen. De polisnummers doorgegeven en we kregen een week later een brief en kopie Polissen van de ontbrekende Polisgegevens doorgestuurd. Keurig afgehandeld dus ennons dossier is nu compleet.

  • Ben Eggermont

    Premie

    Service

    Veel mogelijkheden, veel informatie en hulp bij voorkomende gebeurtenissen. Vriendelijk en attent, prima dienstverlening

  • Evert Sijm

    Premie

    Service

    Het is de 3 e keer dat dat de verzekering overgegaan inside naar een andere maatschappij. Ik ben daar slecht in geïnformeerd.

  • Meijers

    Premie

    Service

    Alles goed geregeld.

  • Anen Asarfi

    Premie

    Service

    Ik wil mijn uitvaartverzekering verhogen maar is niet mogelijk heel erg jammer

  • John v eijk

    Premie

    Service

    Goed advies en houd de klant op de hoogte dus goede service .

  • JP Beuken

    Premie

    Service

    De verzekeraar is altijd keurig wat betreft nodig informatie.
    Daardoor leef ik met het vertrouwen dat, mocht het nodig zijn, de zaken goed zullen worden geregeld en dat nabestaanden geen omkijken zullen hebben over de financiële afhandeling.
    Ik vraag mij wel af of de premies die ik voor mij en mijn vrouw betaal, niet te hoog is.

  • Ineke Gerners-Pach

    Premie

    Service

    Waren verz. Bij de Facultatieve alle bedragen voldaan. Dus vast eindbedrag plus jaarlijkse rente.ook ern deel bij P.C Amsterdam. Alles overgenomen door Ardanta. Werd ons min of meer door de strot geduwd. Slechte service. Worden niet op de hoogte gehouden enkrijgen ook geen antwoord waar de polissen PC gebleven zijn.

  • Ineke Gerners-Pach

    Premie

    Service

    Waren verz. Bij de Facultatieve alle bedragen voldaan. Dus vast eindbedrag plus jaarlijkse rente.ook ern deel bij P.C Amsterdam. Alles overgenomen door Ardanta. Werd ons min of meer door de strot geduwd. Slechte service. Worden niet op de hoogte gehouden enkrijgen ook geen antwoord waar de polissen PC gebleven zijn.

  • Leendert

    Premie

    Service

    Je wordt netjes op hoogte gehouden met alles

  • Eeltsje Dijkstra

    Keurig en netjes goeie verzekering

  • Frans Heffels

    Premie

    Service

    Prima ervaring hoor dus DOEN
    voor relatief weinig 🤑

  • Kouwenberg

    Premie

    Service

    Nog geen persoonlijk contact gehad. Contact via app/internet verloopt vlot.

  • Janneke Soedjaks

    Premie

    Bellen altijd als er wat veranderd

  • L. Wevers

    Premie

    Service

    Ik ben al vanaf mijn 18e bij de ardanta, maar ik vind het erg duur geworden. En vwb de klantenservice daar heb ik ca 20 jaar geleden contact mee gehad om te vragen of ik mijn overlijdensverzekering kon stopzetten, maar dat kon niet, want dan was ik alles kwijt wat ik had opgebouwd. Dus nu betaal ik nog steeds voor deze verzekering.

  • P sintnicolaas

    Premie

    Service

    Eigenlijk bijzonder weinig contact, dat is volgens mij een goed teken

  • F de bruin

    Premie

    Service

    Geen ervaring mee

  • eddy Arts

    Premie

    Service

    nette verzekeraar normale prijzen goede klantenservice

  • Simone Taapken

    Premie

    Service

    Regelmatige communicatie via email , up to date.

  • H & A van de Pijpekamp

    Premie

    Service

    Bij elke gelegenheid worden we tijdig geïnformeerd !

  • J. Bremmer

    Premie

    Service

    Prima verzekering en dekkingen.

  • Ineke Grootemaat

    Premie

    Service

    Bij het laatste telefoontje werd ik zeer prettig geholpen. Het is naar mijn mening een solide bedrijf die zijn klanten goed informeert. Iedere maand netjes een vooraankondiging van de in te houden premie. Ik ben tot nu toe tevreden.

  • Jan Daalhuizen

    Premie

    Service

    Duidelijk en goed bereikbaar

  • Angela

    Premie

    Service

    Onze vorige verzekeraar is failliet gegaan en Ardanta heeft toen de verzekeringen overgenomen. Zo is niet 57 jaar betalen verloren gegaan.
    De communicatie hierover was heel duidelijk en toen ik de administratie van mijn ouders heb overgenomen ( zij zaten bij dezelfde uitvaartverzekering als ik) hebben zij mij daar heel goed bij geholpen. Hele fijne medewerkers

  • R Faas

    Premie

    Service

    Duidelijk en bij vragen snel antwoord

  • Ano niem

    Premie

    Service

    Onlangs een nieuwe uitvaartpolis afgesloten en tot dusver enorm tevreden over de communicatie vanuit a.s.r. Kosten helder en fijn dat ze zoveel verschillende betaallooptijden aanbieden.

  • Ingmar Zondervan

    Premie

    Service

    Klantonvriendelijke verzekeraar. Ik ben 30 jaar klant van Ardanta en ik wilde mijn polis uitbreiden omdat de waarde van de polis amper was meegegroeid met de huidige kosten van een uitvaart. Blijkt onmogelijk te zijn! Omdat Ardanta niet meer samen werkt met de bank van mijn betaalrekening, Triodosbank. Ongelooflijk! Slechte beurt van Ardanta!

  • Alex Brandt

    Premie

    Service

    Ik vind Ardanta een slechte onbetrouwbare verzekeringsmaatschappij. Ondanks dat op de website vermeld staat dat kinderen bij Ardanta kosteloos meeverzekerd kunnen worden, weigert Ardanta mijn kinderen bij te schrijven op de polis. Als reden geeft de verzekeraar aan dat deze mogelijkheid niet expliciet in de voorwaarden vermeld staat (er staat ook niet dat het niet kan). Verder geeft Ardanta aan dat er op de website verwezen wordt naar de voorwaarden, maar dit betreft alleen een verwijzing naar de leeftijd tot wanneer kinderen kosteloos meeverzekerd zijn. Dus ook in deze zin veronderstelt de verzekeraar dat kinderen kosteloos meeverzekerd zijn. Ondanks het doorlopen van een klachtenprocedure bij Ardanta blijft de uitvaartverzekeraar weigeren mijn kinderen bij te schrijven.

    Op de website van Ardanta staat namelijk nog steeds dat kinderen gratis meeverzekerd kunnen worden, er staat letterlijk: ‘Bij de meeste uitvaartverzekeringen kunnen kinderen kosteloos meeverzekerd worden. Zo ook bij Ardanta.’ Zelfs als je nu nog zoekt via Google op ‘kinderen gratis meeverzekerd Ardanta’ krijg je 2 resultaten van Ardanta.nl met daarin letterlijk de tekst ‘Kinderen zijn meeverzekerd als zij bij ons zijn aangemeld én na drie maanden dat de nieuwe Ardanta Uitvaartverzekering is ingegaan.’ en ‘Bij Ardanta kunt u uw kinderen kosteloos meeverzekeren.’ Ardanta excuseert zich voor de eigen onduidelijke website. De website is niet onduidelijk, het bedrijf belooft A maar doet B. Ik heb de klachtenprocedure doorlopen bij Ardanta zelf, maar dat leidt tot niets. Er wordt vanuit de verzekeraar geen enkele moeite genomen hier een oplossing voor te vinden.

    Ik wil mijn kinderen graag alsnog kosteloos bij laten schrijven op mijn polis. Precies zoals Ardanta dit op de eigen website vermeld.

  • Peter Z

    ZEER slecht !! Dit jaar een premieverhoging van 25 % (!!!)
    Na een aantal emails hierover , met als laatste een verwijzing naar hun eigen site waar staat dat je premieverhoging niet hoeft te accepteren wordt er gewoon NIET meer op deze mails gereageerd. Ik heb VIJF mail verstuurd met NUL reacties. SCHANDALIG !!!
    Ik heb direct de verzekering afgekocht en naar een andere aanbieder overgestapt.

  • Paola Rook

    Service

    Slechte klantenservice. Al ruim 3 maanden bezig om storing te verhelpen op mijn Ardanta.
    Meerdere keren contact gezocht met de klantenservice, en dan wordt er gezegd dat ze het probleem gaan verhelpen. Maar de arrogante callcenter medewerkers komen hun woord niet na.
    Nu weer contact gehad met de klantenservice en nu is er een mail verstuurd naar de leidinggevenden volgens deze medewerker, om dit nu snel op te lossen. We wachten maar weer even af, anders weer een slechte review erover heen.

  • Fred Broekman

    Premie

    Service

    slecht contact mee te krijgen , plotselinge premie verhoging zg indexcering van 40%

  • Jan Molendijk

    Premie

    Service

    Ook ik heb de afgelopen 2 jaar een premieverhoging gehad van 53% op mijn uitvaartverzekering bij Ardanta. Mijn polis loopt al sinds 1959, hiervoor heb ik 63 jaar maandelijks onafgebroken premie betaald. Mijn vraag aan Jos Baeten, de bestuursvoorzitter van ASR, is: moeten wij ons zorgen maken over het voortbestaan van Ardanta?. Vanwaar deze extreme premieverhogingen?, op het internet zie ik dat nog vele anderen(honderden/duizenden?) met hetzelfde probleem worden geconfronteerd. Ik beschouw uw absurde premieverhogingen als het betonrot aan de fundamenten van onze maatschappij, zeker in deze huidige tijd. M.i. wordt het hoog tijd dat een aantal consumentenorganisaties uw wijze van handelen aan de kaak gaat stellen.
    Jan Molendijk

  • Fred Schonis

    Premie

    Service

    in een woord schandalig, ik ben 79 jaar en nu vind de indexeringsverhoging van 2023 zeer hoog. Ga van € 205,00 naar €313,00. Je wordt namelijk extra verhoogd omdat je oud bent.
    Dat is een verhogiong van meer dan 53%. Als mij dat bij het afsluiten in 1988 was verteld.
    Had ik deze verzekering nooit genomen. Als jedeze verhoging 53% een paar jaar door gaat trekken. Zit ik in 4 jaar aan een indexering van € 1.121,03 per jaar.
    2023, € 313,00 2024 € 478,89 2025 € 732,70 202 € 1121,03

    Wie wil en kan dat betalen?

  • HOS

    Premie

    Service

    Ik ben met 4 polissen begonnen bij NIVO. NIVO is overgenomen door Ardanta en ik kan geen negatieve dingen zeggen tot en met 2022. Ieder jaar zijn de 4 polissen geïndexeerd met normale gangbare percentages. In 2022 betaalde ik voor de 4 polissen € 119,11 per maand. Vrij recent ontving ik de indexering voor 2023 en dat was even schrikken. Ik zou dan € 257,95 per maand moeten gaan betalen, dat is een indexatie van 116,56%. De grootste boosdoener in deze is mijn polis omdat deze op 20-10-2023 premie-vrij wordt. Zodoende de telefoon gepakt, helaas een heel lange wachttijd, maar de aanhouder wint. Een medewerkster hoorde mijn verhaal aan, kon er geen antwoord op geven want zij was nog in opleiding. Vervolgens haar collega aan de lijn die mij overigens netjes en vriendelijk te woord stond. Ik zei wat ik er van vond en dat was uiteraard niet positief, laat ik het netjes houden. Haar antwoord op de absurde indexering was dat mijn polis nog maar zo kort liep en in 2023 dus premie-vrij werd. Dus mijn inziens nog even extra cashen voor een jaar! Helaas werden wij het niet eens dat dit een krankzinnige indexering is en heb ik maar het wijze besluit genomen om de polis van mijn vrouw en mij niet te indexeren.
    Dan kom ik uit op een aanvaardbare premie van € 125,51 per maand.
    Al met al verdient dit optreden van Ardanta mijn inziens geen schoonheidspreis. Helaas!

  • A de Wit

    Premie

    Service

    zijn onbereikbaar, reageren niet op terug bel verzoeken,, website werkt NIET,
    verhoging van de premie terug draaien wordt NIET op gereageerd kortom OPLICHTERS eerste klas,

    niet in trappen !!

  • geer slagter

    Premie

    Service

    riekt naar grote oplichters en service tot de rand van de deur, bellen? ach 25 wachtende voor u

  • gerard slagter

    Premie

    Service

    probeer zo vriendelijk mogelijk te zijn. is een echt abnamro tent, onbetrouwbaar verhoogd je premie met 300%!!!!!!!!!!!!!!!. en toen we ze nodig hadden om het lijk van de dochter na haar zelfmoord op te halen waren ze extreem moeizaam en hebben we een ander ingeschakeld. Zaten bij de zwarte cross te zuipen denk ik. Ergo nooit iets bij dit clubje doen

  • Tonny

    Service

    Ook ik kreeg een flinke indexering te verhapstukken van meer dan 50 euro extra premie per maand. Ardanta gebeld en degene aan de telefoon zou het voorleggen aan een adviseur. Ik werd keurig de volgende dag teruggebeld door de fantastische Lisette Rietman. Zij legde mij alles heel goed uit en na wat berekeningen de indexering stopgezet, ik blijf dus nu het oude bedrag betalen. Bereken dus goed of de exorbitante verhoging zin heeft. Ik lees veel ongenoegen over Ardanta, gelukkig heb ik deze ervaring niet.

  • Louise

    Premie

    Service

    Terugkomend op mijn review van gisterenavond.
    Ik heb een fijn gesprek gehad met Ardanta medewerkster Karin Wennink.
    Indexering kan stopgezet worden, dus geen verhoging van 90 euro per maand.
    Dat was ook te gek om los te lopen zeker omdat mijn polissen eind augustus 2023 aflopen dus premievrij worden.
    Voor service kan ik dus een dikke voldoende geven. Nu even afwachten of men het administratieve gedeelte ook onder controle hebben.
    Misschien dus een tip voor anderen?

  • Louise

    Premie

    Service kan ik niet beoordelen, ga morgen telefonisch met ze in gesprek, kreeg vandaag een indexering te verhapstukken, ga van 70,00 euro pm naar 160,00 pm in 2023. Dit is niet normaal meer., Ik ben tevreden over het verzekerde bedrag wat ik had tot nu toe voor 70euro per maand. Ik behoef geen verhoging van het uit te keren bedrag, dus morgen aan de slag.
    Echt 160 euro per maand en dat van mijn AOW???
    Mijn polissen liepen eerst via NIVO en die waren goed, Ardanta heeft ze overgenomen.
    Ik waarschuw iedereen die een indexeringsbrief hebben ontvangen, kijk allergoedkoopste na.
    Ik hoop morgen fatsoenlijk en ter zake kundig behandeld te worden.