a.s.r. (+ Ardanta) uitvaartverzekering

Beoordelingen, klachten en ervaringen van a.s.r. (+ Ardanta).

Schrijf een review

Review score

7,7 /10

Kenmerken

Premie
7,7 /10
Service
7,7 /10
Lees alle 216 beoordelingen

Maak kennis met a.s.r. (+ Ardanta)

a.s.r.  is een grote beursgenoteerde verzekeringsgroep. De verzekeraar biedt enkel kapitaalverzekeringen die op maat samen kunnen worden gesteld.

Veelgestelde vragen

Een opsomming van de meest gestelde vragen over uitvaartverzekeraar a.s.r..

1) Zijn mijn kinderen meeverzekerd op mijn polis?

Als u een nieuwe uitvaartpolis afsluit en kinderen meeverzekerd, zijn zij tot 21 jaar automatisch gedekt. Ook ongeboren kinderen zijn meeverzekerd. De uitkering bedraagt het hoogst verzekerde bedrag van de ouders tot maximaal de kosten van de uitvaart zelf.

Heeft u al een uitvaartverzekering? Dan vindt u in de polisvoorwaarden of uw kinderen meeverzekerd kunnen worden. U kunt ook contact opnemen met a.s.r.

2) Kan ik mijn uitvaartverzekering aflopen?

Dat staat in uw polisvoorwaarden. Het kan raadzaam zijn om goed na te gaan of het voordelig is om uw uitvaartverzekering af te kopen. Soms is het slimmer om de polis premievrij te maken. Dit kunt u bespreken met verzekeraar a.s.r.

De afkoopwaarde van de polis wordt bepaald aan de hand van de premie die u heeft betaald.

3) Is mijn uitkering hoog genoeg om mijn uitvaart te bekostigen?

Op dit moment (2023) kost een begrafenis of crematie ongeveer 9.000 euro. Dit kan echter over 10, 20 of 30 jaar meer zijn. Uw huidige uitvaartverzekering dekt dan mogelijk niet voldoende voor de bekostiging van uw uitvaart.

Als u dat prettig vind, kunt u uw verzekering bij a.s.r. laten indexeren. Dat houdt in dat de waarde van de verzekering meestijgt met de gemiddelde kosten van de uitvaart. a.s.r. bepaalt het percentage van de stijging op basis van onafhankelijke consumentenprijzen van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).

Let op: naarmate uw uitvaartverzekering meer waard wordt, gaat u ook iets meer premie betalen.


Contactgegevens

Hoofdkantoor:
Archimedeslaan 10
3584 BA Utrecht

Telefoonnummer:
Algemeen: 030 257 9111
Bij overlijden: 0800 33 33 000

Postadres:
Postbus 2072
3500 HB Utrecht


Hoeveel sterrren zou jij a.s.r. (+ Ardanta) geven?
Plaats beoordeling

Wat vindt u van a.s.r. (+ Ardanta)?

Beoordeling premie
Beoordeling service

216 beoordelingen

  • P sintnicolaas

    Premie

    Service

    Eigenlijk bijzonder weinig contact, dat is volgens mij een goed teken

  • F de bruin

    Premie

    Service

    Geen ervaring mee

  • eddy Arts

    Premie

    Service

    nette verzekeraar normale prijzen goede klantenservice

  • Simone Taapken

    Premie

    Service

    Regelmatige communicatie via email , up to date.

  • H & A van de Pijpekamp

    Premie

    Service

    Bij elke gelegenheid worden we tijdig geïnformeerd !

  • J. Bremmer

    Premie

    Service

    Prima verzekering en dekkingen.

  • Ineke Grootemaat

    Premie

    Service

    Bij het laatste telefoontje werd ik zeer prettig geholpen. Het is naar mijn mening een solide bedrijf die zijn klanten goed informeert. Iedere maand netjes een vooraankondiging van de in te houden premie. Ik ben tot nu toe tevreden.

  • Jan Daalhuizen

    Premie

    Service

    Duidelijk en goed bereikbaar

  • Angela

    Premie

    Service

    Onze vorige verzekeraar is failliet gegaan en Ardanta heeft toen de verzekeringen overgenomen. Zo is niet 57 jaar betalen verloren gegaan.
    De communicatie hierover was heel duidelijk en toen ik de administratie van mijn ouders heb overgenomen ( zij zaten bij dezelfde uitvaartverzekering als ik) hebben zij mij daar heel goed bij geholpen. Hele fijne medewerkers

  • R Faas

    Premie

    Service

    Duidelijk en bij vragen snel antwoord

  • Ano niem

    Premie

    Service

    Onlangs een nieuwe uitvaartpolis afgesloten en tot dusver enorm tevreden over de communicatie vanuit a.s.r. Kosten helder en fijn dat ze zoveel verschillende betaallooptijden aanbieden.

  • Ingmar Zondervan

    Premie

    Service

    Klantonvriendelijke verzekeraar. Ik ben 30 jaar klant van Ardanta en ik wilde mijn polis uitbreiden omdat de waarde van de polis amper was meegegroeid met de huidige kosten van een uitvaart. Blijkt onmogelijk te zijn! Omdat Ardanta niet meer samen werkt met de bank van mijn betaalrekening, Triodosbank. Ongelooflijk! Slechte beurt van Ardanta!

  • Alex Brandt

    Premie

    Service

    Ik vind Ardanta een slechte onbetrouwbare verzekeringsmaatschappij. Ondanks dat op de website vermeld staat dat kinderen bij Ardanta kosteloos meeverzekerd kunnen worden, weigert Ardanta mijn kinderen bij te schrijven op de polis. Als reden geeft de verzekeraar aan dat deze mogelijkheid niet expliciet in de voorwaarden vermeld staat (er staat ook niet dat het niet kan). Verder geeft Ardanta aan dat er op de website verwezen wordt naar de voorwaarden, maar dit betreft alleen een verwijzing naar de leeftijd tot wanneer kinderen kosteloos meeverzekerd zijn. Dus ook in deze zin veronderstelt de verzekeraar dat kinderen kosteloos meeverzekerd zijn. Ondanks het doorlopen van een klachtenprocedure bij Ardanta blijft de uitvaartverzekeraar weigeren mijn kinderen bij te schrijven.

    Op de website van Ardanta staat namelijk nog steeds dat kinderen gratis meeverzekerd kunnen worden, er staat letterlijk: ‘Bij de meeste uitvaartverzekeringen kunnen kinderen kosteloos meeverzekerd worden. Zo ook bij Ardanta.’ Zelfs als je nu nog zoekt via Google op ‘kinderen gratis meeverzekerd Ardanta’ krijg je 2 resultaten van Ardanta.nl met daarin letterlijk de tekst ‘Kinderen zijn meeverzekerd als zij bij ons zijn aangemeld én na drie maanden dat de nieuwe Ardanta Uitvaartverzekering is ingegaan.’ en ‘Bij Ardanta kunt u uw kinderen kosteloos meeverzekeren.’ Ardanta excuseert zich voor de eigen onduidelijke website. De website is niet onduidelijk, het bedrijf belooft A maar doet B. Ik heb de klachtenprocedure doorlopen bij Ardanta zelf, maar dat leidt tot niets. Er wordt vanuit de verzekeraar geen enkele moeite genomen hier een oplossing voor te vinden.

    Ik wil mijn kinderen graag alsnog kosteloos bij laten schrijven op mijn polis. Precies zoals Ardanta dit op de eigen website vermeld.

  • Peter Z

    ZEER slecht !! Dit jaar een premieverhoging van 25 % (!!!)
    Na een aantal emails hierover , met als laatste een verwijzing naar hun eigen site waar staat dat je premieverhoging niet hoeft te accepteren wordt er gewoon NIET meer op deze mails gereageerd. Ik heb VIJF mail verstuurd met NUL reacties. SCHANDALIG !!!
    Ik heb direct de verzekering afgekocht en naar een andere aanbieder overgestapt.

  • Paola Rook

    Service

    Slechte klantenservice. Al ruim 3 maanden bezig om storing te verhelpen op mijn Ardanta.
    Meerdere keren contact gezocht met de klantenservice, en dan wordt er gezegd dat ze het probleem gaan verhelpen. Maar de arrogante callcenter medewerkers komen hun woord niet na.
    Nu weer contact gehad met de klantenservice en nu is er een mail verstuurd naar de leidinggevenden volgens deze medewerker, om dit nu snel op te lossen. We wachten maar weer even af, anders weer een slechte review erover heen.

  • Fred Broekman

    Premie

    Service

    slecht contact mee te krijgen , plotselinge premie verhoging zg indexcering van 40%

  • Jan Molendijk

    Premie

    Service

    Ook ik heb de afgelopen 2 jaar een premieverhoging gehad van 53% op mijn uitvaartverzekering bij Ardanta. Mijn polis loopt al sinds 1959, hiervoor heb ik 63 jaar maandelijks onafgebroken premie betaald. Mijn vraag aan Jos Baeten, de bestuursvoorzitter van ASR, is: moeten wij ons zorgen maken over het voortbestaan van Ardanta?. Vanwaar deze extreme premieverhogingen?, op het internet zie ik dat nog vele anderen(honderden/duizenden?) met hetzelfde probleem worden geconfronteerd. Ik beschouw uw absurde premieverhogingen als het betonrot aan de fundamenten van onze maatschappij, zeker in deze huidige tijd. M.i. wordt het hoog tijd dat een aantal consumentenorganisaties uw wijze van handelen aan de kaak gaat stellen.
    Jan Molendijk

  • Fred Schonis

    Premie

    Service

    in een woord schandalig, ik ben 79 jaar en nu vind de indexeringsverhoging van 2023 zeer hoog. Ga van € 205,00 naar €313,00. Je wordt namelijk extra verhoogd omdat je oud bent.
    Dat is een verhogiong van meer dan 53%. Als mij dat bij het afsluiten in 1988 was verteld.
    Had ik deze verzekering nooit genomen. Als jedeze verhoging 53% een paar jaar door gaat trekken. Zit ik in 4 jaar aan een indexering van € 1.121,03 per jaar.
    2023, € 313,00 2024 € 478,89 2025 € 732,70 202 € 1121,03

    Wie wil en kan dat betalen?

  • HOS

    Premie

    Service

    Ik ben met 4 polissen begonnen bij NIVO. NIVO is overgenomen door Ardanta en ik kan geen negatieve dingen zeggen tot en met 2022. Ieder jaar zijn de 4 polissen geïndexeerd met normale gangbare percentages. In 2022 betaalde ik voor de 4 polissen € 119,11 per maand. Vrij recent ontving ik de indexering voor 2023 en dat was even schrikken. Ik zou dan € 257,95 per maand moeten gaan betalen, dat is een indexatie van 116,56%. De grootste boosdoener in deze is mijn polis omdat deze op 20-10-2023 premie-vrij wordt. Zodoende de telefoon gepakt, helaas een heel lange wachttijd, maar de aanhouder wint. Een medewerkster hoorde mijn verhaal aan, kon er geen antwoord op geven want zij was nog in opleiding. Vervolgens haar collega aan de lijn die mij overigens netjes en vriendelijk te woord stond. Ik zei wat ik er van vond en dat was uiteraard niet positief, laat ik het netjes houden. Haar antwoord op de absurde indexering was dat mijn polis nog maar zo kort liep en in 2023 dus premie-vrij werd. Dus mijn inziens nog even extra cashen voor een jaar! Helaas werden wij het niet eens dat dit een krankzinnige indexering is en heb ik maar het wijze besluit genomen om de polis van mijn vrouw en mij niet te indexeren.
    Dan kom ik uit op een aanvaardbare premie van € 125,51 per maand.
    Al met al verdient dit optreden van Ardanta mijn inziens geen schoonheidspreis. Helaas!

  • A de Wit

    Premie

    Service

    zijn onbereikbaar, reageren niet op terug bel verzoeken,, website werkt NIET,
    verhoging van de premie terug draaien wordt NIET op gereageerd kortom OPLICHTERS eerste klas,

    niet in trappen !!

  • geer slagter

    Premie

    Service

    riekt naar grote oplichters en service tot de rand van de deur, bellen? ach 25 wachtende voor u

  • gerard slagter

    Premie

    Service

    probeer zo vriendelijk mogelijk te zijn. is een echt abnamro tent, onbetrouwbaar verhoogd je premie met 300%!!!!!!!!!!!!!!!. en toen we ze nodig hadden om het lijk van de dochter na haar zelfmoord op te halen waren ze extreem moeizaam en hebben we een ander ingeschakeld. Zaten bij de zwarte cross te zuipen denk ik. Ergo nooit iets bij dit clubje doen

  • Tonny

    Service

    Ook ik kreeg een flinke indexering te verhapstukken van meer dan 50 euro extra premie per maand. Ardanta gebeld en degene aan de telefoon zou het voorleggen aan een adviseur. Ik werd keurig de volgende dag teruggebeld door de fantastische Lisette Rietman. Zij legde mij alles heel goed uit en na wat berekeningen de indexering stopgezet, ik blijf dus nu het oude bedrag betalen. Bereken dus goed of de exorbitante verhoging zin heeft. Ik lees veel ongenoegen over Ardanta, gelukkig heb ik deze ervaring niet.

  • Louise

    Premie

    Service

    Terugkomend op mijn review van gisterenavond.
    Ik heb een fijn gesprek gehad met Ardanta medewerkster Karin Wennink.
    Indexering kan stopgezet worden, dus geen verhoging van 90 euro per maand.
    Dat was ook te gek om los te lopen zeker omdat mijn polissen eind augustus 2023 aflopen dus premievrij worden.
    Voor service kan ik dus een dikke voldoende geven. Nu even afwachten of men het administratieve gedeelte ook onder controle hebben.
    Misschien dus een tip voor anderen?

  • Louise

    Premie

    Service kan ik niet beoordelen, ga morgen telefonisch met ze in gesprek, kreeg vandaag een indexering te verhapstukken, ga van 70,00 euro pm naar 160,00 pm in 2023. Dit is niet normaal meer., Ik ben tevreden over het verzekerde bedrag wat ik had tot nu toe voor 70euro per maand. Ik behoef geen verhoging van het uit te keren bedrag, dus morgen aan de slag.
    Echt 160 euro per maand en dat van mijn AOW???
    Mijn polissen liepen eerst via NIVO en die waren goed, Ardanta heeft ze overgenomen.
    Ik waarschuw iedereen die een indexeringsbrief hebben ontvangen, kijk allergoedkoopste na.
    Ik hoop morgen fatsoenlijk en ter zake kundig behandeld te worden.

  • K. Boedhram

    Ardanta, weet niet wat de naam in houdt maar wat ik wel weet uit ervaring dat er stuk voor stuk leugenaars werken. Duivels in de persoon van mensen. Niet willen uitkeren aan de nabestaanden, in dit geval nog wel kinderen. Nog een schep ellende erboven op doen aan de kinderen. Ellendige criminelen houden het geld liever in eigen zak. En dat noemt zich een uitvaartverzekering. Leren zich alleen maar hoe ze zich moeten verdedigen door de opgenomen gesprekken. Hoop ten zeerste dat degene die met het niet uitgekeerde uitvaart geld in aanraking komt zijn loontje stevig op zijn bord krijgt. Hoop van harte dat het bedrijf naar de klote zinkt. Mensen hierbij duidelijk ardanta een zeer zeer zeer slechte zaak. Uit de reviews al te lezen hoe grrag ze het geld van de mensen innen en er mee aan de haal gaan. De goede reviews zijn door de medewerkers zelf geplaatst, dus daar trapt niemand in. Altijd lange wachttijden omdat ze al die mensen die ze in de problemen hebben gebracht niet snel afgewimpeld krijgen. Heb veel ellende met deze verzekering ondervonden. I hope they will burn in hell themselfs. Hoop het dahelijks voor ardamnta

  • J. Dekkers

    Premie

    Service

    Beste Ardanta,

    na het oversluiten van een uitvaartpolis en de onaangekondigde belachelijke premiestijging hier een advies:
    Geef heldere en eerlijke informatie vóór een poliswijziging definitief is.
    Vermeld geen misleidende informatie of onwaarheden op uw website.
    Ook in schriftelijke communicatie helder en eerlijk blijven en geen onwaarheden verkondigen.
    Zorg voor een goede advocaat want ik laat het hier niet bij zitten.

    Op de website werd letterlijk gesteld dat het verzekerde bedrag EN de premie ongewijzigd zou blijven na het overzetten van de polis van moeder naar kind.
    Hetzelfde werd in een brief nogmaals herhaald.
    Daarna een premiebedrag afboeken van meer dan het dubbele door “indexatie”…..
    Dat gaat dus echt niet gebeuren.

    ASR verzekeringen, u bent gewaarschuwd, pas op!

  • J. van t Veer

    Vanmorgen 2021 20 dec kontakt gehad ,telefonisch, betr. indexering na korte wachttijd uitstekend , vriendelijk te woord gestaan Na een mail gestuurd te hebben binnen 5 minuten ontvangst bevestiging. Goed gedaan.

  • Ricardo Koch

    Premie

    Service

    Zeer slecht, neigt naar oplichting. Eerst iemand door een fout premievrij stellen, vervolgens is er geen mogelijkheid de verzekering door te zetten of een andere polis te nemen.
    Contact krijgen is vrijwel onmogelijk, e-mail wordt niet beantwoord, telefonisch zit je soms wel 45 minuten te wachten en dan is er toevallig steeds niemand aanwezig en op brieven wordt niet gereageerd.

    Wat je polis is en de voorwaarden daarvan weten ze zelf niet eens.
    Waar ze nu precies bijhoren en mee samen werken weten ze ook niet.

    Afkopen is altijd onmogelijk of je moet ze onder druk zetten want ze hebben zelf regels die ze niet kunnen en mogen hanteren. Daarna kan je het afkopen en komen ze ineens met hele andere en ontzettend lage verzekerde bedragen aanzetten.
    Deze bedragen zijn nergens te herleiden en ook hoe ze op deze bedragen uitkomen is totaal wazig en staat nergens beschreven.

    Personeel is asociaal en onprofessioneel.

    Kortom dit zijn mafiapraktijken de directeur vult zijn zakken met uw geld en u ziet er niets meer van.

  • P.J. van den Berg

    Ardanta zeer slecht biedt geen enkele vorm van coulance m.b.t. de afgesloten polis. 40 jaar geleden een aantal oude polissen laten opnemen in een nieuwe polis op advies van de toenmalige tussenpersoon.
    Uiteraard is de polis premievrij. Omdat wij elders prima verzekerd zijn wil ik deze polis afkopen, tot mijn verbazing hadden wij destijds iets mee moeten verzekeren wat ons uiteraard nooit is verteld door de tussenpersoon omdat blijkt achteraf de verzekeraar hier baat bij heeft. De voorwaarden uiteraard als je het goed leest minuscuul kleine lettertjes achterop de polis van de toenmalige levensverzekering “Utrecht” geeft dit onduidelijk aan. M.a.w. we zitten met een wurgpolis uitkeren bij overlijden. Dat uitkeren willen we nu want nu hebben we er wat aan als ik ben overleden niets. Dan krijg je een brief met standaard antwoorden “Fijn dat u klant bij ons bent” Of “” Wij begrijpen dat er in uw leven veel kan veranderen”. Ja dat laatste klopt dus vandaar dat afkopen van de polis. Kortom wordt geen klant van Ardanta wat oplossend gericht zijn ze niet maar wel uit op winstbejag. Oh ja er is een mogelijkheid maar dan moet ik even emigreren en dan kan het wel het moet niet gekker worden. Misschien dan toch maar een maandje naar België emigreren en dan weer terug!

  • Tino

    Premie

    Service

    Ik kreeg van de nabestaandendesk een mail dat er een uitbetalingsverzoek door mij was gedaan. Aangezien ik dat niet gedaan had, belde ik Ardanta. Deed mijn verhaal maar de medewerker wist ook niet hoe dat kon gebeuren. Ik wist overigens niet eens dat ik 2 polissen bij Ardanta heb. Ben daar nooit over geïnformeerd. Ardanta, onderdeel van ASR, heeft in het verleden de polissen van Levensverzekeringsbedrijf Utrecht overgenomen alwaar mijn vader vlak na mijn geboorte voor mij 2 begrafenisverzekeringen had afgesloten. Goed dat ik gebeld had met Ardanta anders had ik nooit geweten dat ik daar verzekeringen heb die uitbetalen na mijn overlijden. Maar wat als ik er niet bij toeval was achtergekomen? De medewerker heeft mij toen prima geholpen en al mijn juiste gegevens verwerkt. Het enige wat ik niet heb gekregen is een bevestiging op schrift. Daar is Ardanta dan ook in tekort geschoten. Zij hadden toch minstens in een mail kunnen bevestigen wat er is besproken en over welke polissen het gaat. Dan weten mijn nabestaanden ook met wie zij contact kunnen opnemen na mijn overlijden. Een gemiste kans van Ardanta.

  • Sabine Ebbinge

    Service

    Qua communicatie valt er voor Ardanta nog heel wat bij te leren. Verzekering moest overgezet worden van mijn vader naar mij. Ondanks dat alle papieren hiervoor zijn ingevuld met de daarbij behorende documenten (ID-bewijzen), heb ik tot 3 keer toe contact moeten opnemen om wijzigingen daadwerkelijk doorgevoerd te krijgen. Het gaat dan om gegevens die simpelweg op het formulier te vinden zijn en waren ingevuld: foutief overnemen van de geboortedatum, rekeningnummer voor de premie-afschrijving. Daarnaast duurt het erg lang (ik praat over weken, geen dagen) voordat ik reactie heb gekregen.
    Na het melden van al deze fouten, krijg ik een lullig berichtje terug dat alles inmiddels is doorgevoerd en ‘vervelend voor u’.

    Zeer slechte communicatie, in alle opzichten!

  • José Meijer

    Premie

    Service

    Waardeloze verzekering. Ooi bij de Onderlinge Hulp een dienstenverzekering afgesloten. Toen ik een partner kreeg wilde ik dat hij ook bij hen werd verzekerd en is er iemand thuis geweest. Blijkt dat de Onderlinge inmiddels door Ardanta is overgenomen. Nooit bericht over gekregen. Ook bleek verzekering te zijn gewijzigd naar een kapitaalverzekering van 5.500 euro, veel te weinig dus anno 2021. Ik dacht nog steeds het dienstenpakket te hebben met daarbovenop de kapitaalverzekering van 5500. Blijkt alles wat ik al die jaren heb betaald opeens in de nieuwe verzekering te zijn opgegaan. Krijg ik de opmerking van de telefoondame dat ze het vreemd vind dat ik er nu pas naar ga kijken ;-((. De brutaliteit alleen al. Nooit ben ik benaderd om het te hebben over de te lage verzekering.
    Als we niet per toeval de boel weer eens even naliepen, zou ik veel te laag verzekerd zijn, terwijl ik juist dacht het ruim te hebben verzekerd met ruimte voor extra zaken, waaronder een borrel met wat hapjes. Als ik het wil ophogen moet ik opeens 4x zo veel premie betalen. Gewoon een oplichtersbende wat mij betreft!!! Mijn advies: zoek een betrouwbare en zorgvuldige verzekering.

  • dohmen

    Premie

    Service

    Wij zijn super tevreden ,
    Mijn moeder is vorig jaar december overleden ,zij heeft een waardige en hele mooie verzorgde uitvaart gehad.
    de uitvaart medewerkster monique heeft alles super goed en heel mooi verzorgd,wij zijn haar voor alle hulp en vooral vriendelijkheid en geduld heel erg dankbaar.
    bedank voor alles

  • Pieter-Jan

    Premie

    Service

    2 weken geleden werd ik gebeld door de bewindvoerder van mijn moededer(86)..
    Met de mededeling dat mijn moeder bij ardanta maar €900,00 heeft opgespaard in meer dan 38 jaar???
    En ik vroeg aan de bewindvoerder hoe dit kan,Zij kon geen antwoord geven,want Ardanta wilde het niet uitzoeken..
    Ik heb ook gebeld,toen zei een medewerkster van ardanta:Wil niet de moeite doen om het uit te zoeken,is veel te lang geleden!!!.
    Tja,ik dacht,wat een onbeschofte trut is ze….een vuile schoft….
    Mijn moeder van 86 jaar is nu erg overstuur,want al de begrafenis kosten komen op onze(4 kinderen)rekening…
    We staan voor een raadsel,want wat is er gebeurd met de rest van het opgespaarde geld?
    Ik ga dit persoonlijk uitzoeken,en ik krijg hulp van de bewindvoerder….
    Ardanta,maak jullie borst maar nat….

  • Leo

    Premie

    Service

    Ik vind het waardeloze verzekeraar
    We hadden een verzekering daar met het gezin 3 personen .mijn dougter ging het huis uit en wilde de verzekering op zeggen
    Dus een brief geschreven dat ze haar uitschrijven .kreeg een brief terug met het antwoord iedereen .nou nog eens geprobeert.komt er een brief dat ze ons er gewoon uit geflikkerd hebben
    Dus die lui doen hun werk niet of kunnen niet lezen.dit is toch het bewijs dat ze de brieven niet of nauwelijks lezen
    Dus er werken onbekwame mensen die eigenlijk niet weten hoe men met klanten om gaat

  • Sam

    Service

    Pas op ! Een waarschuwing aan reeds verzekerden. Hoewel ze vermelden dat u in plaats van een gecontracteerde uitvaart organisatie van ARDANTA ook zelf uw eigen uitvaart organisatie mag kiezen bij een overlijden, dan wacht u niet alleen een enorme financiële kater maar ook uw zelf gekozen uitvaart organisatie wordt oeverloos bestookt met nonsense specificatie vragen die resulteren in het korten van basisvergoedingen (kist-afleggen etc. etc.) en maandenlange vertraging in uitbetaling. Nergens staat informatie vermeld dat uw eigen keuze debet is dat nabestaanden een vieze smaak in de mond overhouden doordat ARDANTA alles uit de kast haalt om niet tot betalen over te gaan. Schande !

  • Christ Neijs

    In 1972 een begrafenisverzekering afgesloten bij een van de voorlopers van Ardanta in de veronderstelling alles goed geregeld te hebben. Daar me de jaarlijkse premiestijging ineens opviel me eens wat meer verdiept in deze materie. Wat blijkt ……………! Een uit de tijd zijnde dienstenpakket, wat mij inziens totaal niet in verhouding staat met de in 47 jaar betaalde jaarlijkse premies (in 2020 zou dit €72,36 worden). Vandaar hen uitleg gevraagd over de mogelijkheid deze verzekering premievrij te maken. Wat blijkt ………..! Dan vervalt het afgesproken dienstenpakket, wordt €1859,00 uitgekeerd aan een uitvaartondernemer en wordt eenmalige €40,00 kosten en €3,00 per jaar per doorlopend administratiejaar (totaal €138,00) voor mutatie en het in beheer houden van de polis in rekening gebracht. Ik weet niet hoe u zich in mijn situatie zou voelen, maar ik hou mijn gevoel graag voor mezelf ……………………………………!

  • Sylvia Struijs-Postema

    Premie

    Service

    Gewéldig tevreden. Vooral dankzij Gerrie van Oirschot die ons heel hartelijk en behulpzaam begeleidde in d

  • H.van burken

    Premie

    Service

    elk jaar een duidelijke update over de stand van zaken

  • Albert Veer

    Premie

    Service

    Goed en duidelijk

  • Hans Noback

    Premie

    Service

    tarieven zijn redelijk hoog, wat er geboden wordt ziet er wel goed uit

  • Ehbel

    Premie

    Service

    Deze geeft regelmatig een update van de gang van zaken wat betreft je begravenis-polis & de mogelijkheden,duidelijk en overzichtelijk.

  • Odyne

    Premie

    Service

    Betaalbaar maand bedrag.
    En als je vragen heb worden die netjes beantwoord en word je goed geholpen.

  • p.p.boer

    Premie

    Service

    afgelopen tijd een uitvaart meegemaakt waar de overledene verzekerd was bij ardante
    afhandeling was perfekt.

  • Jeroen

    Premie

    Service

    Heeft mijn vorige verzekeraar overgenomen, geen klachten.

  • Rits Mud

    Premie

    Service

    Kinderen verzekerd, hoop niet te hoeven gebruiken.

  • Yvonne

    Premie

    Service

    Ik kan nog weinig van de service zeggen,maar als er contact is verloopt dat altijd bijzonder soepel.

  • West

    Premie

    Service

    Fijne verzekeraar met duidelijke voorwaarden. Premie is goedkoop.

  • Theo

    Premie

    Mijn polis is inmiddels premie vrij en van de service weet ik niet zo veel omdat ik pas bij ardanta zit