Lifetri uitvaartverzekering

Beoordelingen, klachten en ervaringen van Lifetri.

Schrijf een review

Review score

7,1 /10

Kenmerken

Premie
7,2 /10
Service
7,0 /10
Lees alle 138 beoordelingen

Maak kennis met Lifetri

Lifetri heeft in 2018 Nuvema overgenomen en laatstgenoemde werd oorspronkelijk opgericht als de Stichting Begrafenisfonds Grongen in 1949 in Groningen. In 1958 veranderde de naam naar de Nederlandse Uitvaart Verzekering Maatschappij, afgekort Nuvema. Naar schatting heeft de verzekeraar ongeveer 300.000 klanten.

Echter is de verzekeraar in de zomer van 2019 verder gegaan onder de naam Lifetri.

Lifetri biedt enkel natura uitvaartverzekeringen aan en werkt met een groot landelijk netwerk van uitvaartorganisaties.

Datzelfde Lifetri heeft overigens begin 2019 ook de uitvaartverzekeringen van Klaverblad overgenomen.

Contactgegevens

Hoofdkantoor:
Olympia 1
1213 NS
Hilversum

Telefoonnummer:
Algemeen: 035 – 54 80 808
Overlijden melden: 0800 – 02 22 323

Postadres:
Postbus 1020
1200 BA
Hilversum


Hoeveel sterrren zou jij Lifetri geven?
Plaats beoordeling

Wat vindt u van Lifetri?

Beoordeling premie
Beoordeling service

138 beoordelingen

  • Erik

    Premie

    Service

    Slecht : onvriendelijk personeel

  • de Korte

    Premie

    Service

    Zeer slechte service. We hebben een kopie polisblad nodig ivm hypotheek. Meerdere malen via online formulier aangevraagd. Totaal geen reactie

  • overduin

    Premie

    Service

    slechte communicatie.

    Op 11-01 jl mail gestuurd met vraag

    Antwoord: kunnen i v m drukte niet antwoorden

    Na 3 maanden nog steeds geen reactie ontvangen

  • Jaap

    Premie

    Service

    Mijn kennis heeft sinds 1995 een prima uitvaartverzekering bij Dela
    waardoor zijn uitvaart prima is geregeld.
    In 2011 krijgt hij bezoek van een medewerker van Novema die hem wijsmaakt dat zijn lopende verzekering bij Dela niet voldoende is en
    een een tweede verzekering moet afsluiten bij Novema, nu lifepri .
    Mijn kennis heeft problemen met de omgang met ander mensen. Je kunt hem alles wijsmaken en verkopen. Daar is behoorlijk misbruik van gemaakt. Inmiddels zit hij ruim 13 jaar met een overbodige verzekering die hem blijkens een dagafschrift 40 euro per maand kost. Het lijkt mij terecht dat het betaalde premie bedrag wordt terug betaald onder aftrek van een klein bedrag aan onkosten

  • Michael van den Hurk

    Service

    Het is onmogelijk om via de mail in contact te komen met een medewerker. Ik probeer al sinds begin januari een verzekeringsnemer te wijzigen via hun officiële formulieren, maar er komt geen enkele reactie. Ook niet op mijn herinnering en op mails naar de klantenservice. Mijn moeder -die veel later dan mijzelf ook een wijziging doorgaf- kreeg daarentegen wel een reactie. Ze antwoorden dus blijkbaar volstrekt willekeurig en niet op datum van binnenkomst. Dat zie ik ook aan hun reacties op reviews. Die worden ook niet op volgorde van binnenkomst beantwoord. Helaas wacht ik dus al meer dan twee maanden. Ongelooflijk.

  • H.H.K. Wijnen

    Premie

    Service

    We krijgen eventuele wijzigingen in polis altijd per post gestuurd. Dit is zeer fijn. Verder hebben we geen contact met de firma.

  • Dolf

    Premie

    Waardeloos ,zie mijn recente review .
    Bovendien kloppen na verloop van tijd de reviews niet meer!!
    Er staan reviews van o.a. Klaverblad bij en Nuvema bij , deze zijn overgenomen door Lifetri.
    Kortom uitvaartverzekering.nl doe uw werk goed of stop ermee.
    Dit is valse voorlichting. Schande !!

  • Dolf

    Premie

    Waardeloos! Ben vanaf augustus 2023 bezig om de uitvaartverzekeringen van mijn kinderen premievrij te maken.
    Via wijzigingsformulier , niet gelukt.
    Bellen belle wachten en wachten.
    Opnieuw de wijzingsformulieren met handtekening kinderen opnieuw , maar nu aangetekend , opgestuurd! Dat was 13 december 2023.
    Op 1 februari 2024 weer wordt de premies geïnd .
    Op 15 februari 2024 gebeld , hadden maar de helft vh wijzigingsformulier ontvangen. Gezegd dat mijn printer voor en achterkant op 1 formulier kan printen, dus kwestie van formulier ff omdraaien . Nope volgens administratie niet alles ontvangen,
    Dus we gaan het nog een een keer doen.
    Hoog tijd voor sociale media en Radar en kifid en de Nederlandse bank om eens onderzoek te doen naar lifetri
    Tjonge tjonge zelfs als je dood voor hun deur ligt gebeurt er niks.
    Schande.

  • Inge

    Service

    In september 2023 is door onze tussenpersoon een splitsingsverzoek van een begrafenispolis gemaild. Omdat reactie uitbleef is in november Lifetri herinnerd aan het verzoek. Toen gaf Lifetri aan dat als gevolg van personele capaciteit verzoeken langer in behandeling zijn. En tot mijn stomme verbazing begrijp ik nu van onze tussenpersoon dat vanaf 1 januari jl polissen niet meer worden gesplitst. En dat met zeer nadelige gevolgen voor verzekerden! Door tussenpersoon wordt opnieuw bekeken of een klacht indienen zinvol is. Maar is er ergens een autoriteit of orgaan die toeziet op wandaden van verzekeraars?

  • Jolanda

    Service

    Zeer slecht. Zelfde probleem doordat ineens bepaald is dat polissen niet meer gesplitst kunnen worden. Moet je maar afkopen of premievrij maken. Belachelijk en zeer klantonvriendelijk. Bij bellen om klacht te melden ook zeer slecht geholpen. Kortom wat ooit een goede verzekering bij Klaverblad was is nu een ramp geworden. Afkopen is geen optie omdat dit zeer ongunstig is. Relatie heeft totaal geen keuze en moet het maar bekijken.

  • Paul van Wijck

    Premie

    Service

    hele gezin staat op 1 uitvaartkostenpolis. heb gevraagd om de (ex-klaverblad) polis te splitsen, omdat kind nu op eigen benen staat. is ineens beleid geworden dat ze hier NIET meer aan meewerken. ronduit belachelijk en zeer KLANTONVRIENDELIJK

  • Christa

    Service

    Slecht heel slecht in alle slechten beoordelingen kan ik mij helemaal vinden
    Klaverblad prima verzekering maar wat dit is onbeschoft om niet te reageren op vragen geen antwoord geven of een bericht sturen dat het over genomen is
    Ik ga toch alsnog kijken voor een fatsoenlijke uitvaart verzekering slechter als dit kan niet
    Ben blij dat ik op zoek ben gegaan want je denkt nog dat het aan jezelf ligt
    Jammer genoeg natuurlijk maar er zijn veel heel veel klachten ben gelukkig niet enige
    Zou toch iets gaan ondernemen Lifetri en begin met fatsoenlijk antwoorden

  • HE van de Merwe

    Premie

    Service

    Ik heb hier echt geen woorden voor hoe dat de mensen door lifetri behandeld worden
    Als cijfer geef ik een min 1

  • André Dijkgraaf

    Premie

    Service

    Ik herken wat de klachten zijn. Ik probeer via de mail contact te krijgen maar noppes. Via de automatische reactie: we hebben het druk daardoor op korte termijn wordt deze beantwoord
    Nou het moet wel een grote verzekeringsmaatschappij zijn want sinds augustus 2023 nog geen antwoord of een andere reactie dan dat de mail in goede orde ontvangen is. Incapabele maatschappij dus.
    Enne ik ga niet bellen zoals de reacties zijn vanuit de maatschappij. Ze hebben de gegevens van mij dus het moet vanuit Lifetri komen

  • Abrahamse, A.F.

    Premie

    Service

    Uit eigen ervaring : Men wekt nadrukkelijk de indruk niet erg betrouwbaar te zijn. Bij het lezen van alle 123 reeds geplaatste beoordelingen herken ik mij helaas in vrijwel alle vermelde klachten. Ook ik ontving van LIFETRI geen enkele medeling dat men mijn beide begrafenispolisen (indertijd afgesloten op basis van jaarlijkse winstdeling en indexatie) van KLAVERBLAD had overgenomen. Na veel gedoe en soebatten via mijn tussenpersoon na maanden de vernieuwde polissen van LIFETRI ontvangen. Kort na de overgang van Klaverblad naar LIFETRI inderdaad een wel zéér forse premieverhoging (ca. 9,42%), dit jaar gevolg met nog eens een verdere premieverhoging (ca. 4,28%), terwijl de winstdeling en indexatie op beide polissen achterblijft! Een maand geleden werd door mij via mijn tussenpersoon gevraagd om een schriftelijk opgaaf van de door LIFETRI in 2022 en 2023 toegepaste rekenrente bij de jaarlijkse aanpassing van de verzekerde bedragen. Het blijft echter tot dusver oorverdovend stil! Ik vrees het ergste. Met wat voor een partij hebben verzekerden te maken?

  • HE van de Merwe

    Premie

    Service

    Direct toen ik hoorde dat Klaverblad mijn verzekering verkocht had aan Lifetri en er 30 euro meer premie is afgeschreven zonder enig mededeling of overzicht ben ik reviews gaan lezen.
    Voor mij is er maar 1 optie zo snel mogelijk premie vrij maken en ergens anders een nieuwe verzekering afsluiten.

  • Rimmy

    Premie

    Service

    Na enkele mails,sinds december 2022,elke maand te hebben gestuurd over een gedrukte versie van een wensenboek,krijg ik alleen maar een automatische mail terug,dat het druk is …dit is echt niet normaal dat men me geen fatsoenlijke mail terug kan sturen,dat het wensenboek naar me te gezonden word !!

  • Bruinsma

    Premie

    Service

    Onbetrouwbaar. Komt afspraken niet na. Geen aanrader.

  • Bruinsma A.

    Zeer slecht. Absoluut geen vertrouwen in de deze partij. Zonder kennisgeving heeft Lifetri het stokje overgenomen van Klaverblad. Geen duidelijkheid over polis, afkoopbedrag, enz. Geen aanrader.

  • Cobi Ebbens

    Ik was altijd bij Nuvema, nooit geen problemen. Heb ook nooit geen bericht gehad dat lifetri nuvema had overgenomen.
    Eigenlijk nooit iets van hen gehoord ivm mijn polis.

  • Beverdam

    Mijn client heeft nooit bericht gehad dat de verzekering overging van NUVEMA naar Lifetri.
    Daar ben ik via internet achter gekomen. Dat is nog tot daar aan toe. Wat mij stoort is dat mijnheer ieder jaar bericht krijgt dat hij een forse storting moet doen i.v.m. gestegen kosten.
    Wij hebben nu besloten de verzekerde diensten aan te passen aan de huidige situatie van mijnheer. In de hoop dat het verzekerde bedrag nu voldoende is.

  • Aad keizer

    Premie

    Service

    Waardeloos. Overgenomen van Klaverblad. Ze reageren niet op mails en klachten. Behalve een automatisch antwoord dat het druk is. Ik wil weg bij dit clubje en mijn polis premievrij maken. Als ik alle klachten zo lees heb ik nog een lange weg te gaan. Hopelijk gaat LifeTri een keer aan alle klachten iets doen!

  • M. J. Boogaard

    Kan hier moeilijk een beoordeling aan geven. Nooit bericht ontvangen van de wijziging
    Klaverblad naar Lifedri. Had hierover wel graag een nieuwe polis verwacht.

  • Olaf Blok

    Premie

    Service

    Ineens afschrijvingen van Lifetri. WTF. Wie zijn dit? Gewoon gestorneerd.
    Nu ik deze vergelijker lees kom ik er achter dat het het oude klaverblad is.
    Maar ook dat je er kennelijk zo snel mogelijk weg moet wezen, en dat dat waarschijnlijk heeel lastig gaat zijn. Kijken of mn verzekeringsman er iets mee kan. Ben in ieder geval nu al klaar met die partij.

  • Kees

    Twijfelachtig,omdat ik 2 weken geleden een e-mail gestuurd heb en het enige wat ik terug krijg is een automatische e-mail dat mijn mail ontvangen is want het is zo druk dat ze geen tijd hebben word er vermeld.

  • Kuipers

    Premie

    Service

    Waardeloos. Lifetri heeft de Uitvaartverzekering overgenomen van Klaverblad verzekeringen. Er zou niets veranderen.

    Bij eerste afschrijving blijkt toch wel: de premie is direct met 10% gestegen. Na telefonisch meer dan een uur in de wacht te hebben gestaan bij de Lifetri klantenservice, krijg ik op mijn vraag hoe het kan dat het tarief gestegen is: “Dat kan, dat is heel gebruikelijk. Prijsindexatie is altijd tussen de 5 en 10%”. En het blijkt dat ze de klant ook helemaal niet gaan informeren over prijswijzigingen.

    Kortom: bij Lifetri hoef je geen service te verwachten en is het altijd weer spannend met hoeveel ze het tarief gaan verhogen. Ik ga onderzoeken of ik deze verzekering premievrij ga maken en een uitvaartverzekering elders ga regelen.

  • P.van Eijk

    Premie

    Service

    Ik raad iedereen geen uitvaartverzekering of verzekering van welke aard dan ook af te sluiten bij Lifetri. Mijn oorspronkelijke Klaverbladverzekering is zonder dat wij dat wisten overgegaan naar Lifetri: geen info van Klaverblad, geen info van Lifetri. Na contact met de Lifetri-klantenservice ( na een wachttijd van bijna een uur) bleek dat het online klantenportaal nog niet werkend is. Een polis heb ik van Lifetri nog niet ontvangen, Klaverblad heeft het portaal voor de levensverzekeringen al afgesloten. Kortom, het is, ook juridisch een zeer vage zaak. Consumenten: ga niet met deze partij in zee!

  • Marion

    Premie

    Service

    Al ruim 2 maanden ik aan het bellen met Lifetri over mijn overlijdensrisicoverzekering die verpand was aan de hypotheekverstrekker, de hypotheek is gestopt, hiervan is ook bericht naar Lifetri gedaan, maar tot nog toe wordt er nog steeds elke maand het bedrag van mijn rekening geschreven, als je belt krijg je het standaard verhaal dat door de overname van Klaverblad er een enorme achterstand is, dus maar moet wachten. Belachelijke slechte service.

  • Leo

    Waardeloos ik wacht nu al maanden op antwoord, verzekering is overgegaan ban klaverblad naar lifetri. Vanaf dat moment werd de verzekeringe gewoon overgezet naar iets anders en er komt gewoon geen enkele reactie ik overweeg nu sterk een klacht bij het KIV te gaan indienen.

  • Elvera

    Premie

    Service

    Waardeloos. Overgenomen van Klaverblad. Kwam ik per toeval achter. Ze reageren niet op mails en klachten. Ik wacht al meer dan een maand op mijn afkoop. Ook geen ontvangstbevestiging ontvangen op mijn mails. Ook geen reactie of ontvangstbevestiging op mijn klacht… 1 woord heb ik hiervoor…. Waardeloos.

  • Elvera

    Premie

    Service

    Waardeloos. Overgenomen van Klaverblad. Kwam ik per toeval achter. Ze reageren niet op mails en klachten. Ik wacht al meer dan een maand op mijn afkoop. Ook geen ontvangstbevestiging ontvangen op mijn mails. Ook geen reactie of ontvangstbevestiging op mijn klacht… 1 woord heb ik hiervoor…. Waardeloos.

  • ArieB

    Service

    Zonder kennisgeving is onze overlijdensrisicoverzekering overgegaan van Klaverblad naar Lifetri. Reeds meer dan een half jaar geleden een verzoek ingediend tot het premievrij maken van deze verzekering. Na meerdere telefonische gesprekken (“we zijn overgeschakeld naar een ander systeem”) in die periode nog steeds GEEN bevestiging van ze ontvangen. Schandalig dat het Lifetri niet lukt om binnen zes maanden een e-mail te sturen ter bevestiging.

  • Brenda

    Premie

    Service

    De premie zal prima zijn, hier heb ik geen idee van. Maar wat een zeer slechte zaak is dat na melding van overlijden en na uitbetalen verzekerde bedrag er gewoon doodleuk de maand er na weer een automatische incasso plaatsvond. In deze branche kan je zulke (domme) fouten gewoon niet maken. Is puur een kwestie van administratie op orde hebben en een stuk inlevingsvermogen.

  • dieters

    Premie

    Service

    Ik vind deze verzekering erg slecht…. ten eerste hebben wij nooit bericht gehad dat het van nuvema naar Lifetri is gegaan terwijl de meneer aan de telefoon zegt van wel …beetje vreemd mijn ouders – dochters- en wij zelf wonen ieder op een eigen adres en geen bericht
    ten tweede .. wist ik niet dat het geld wat over is je je daar voor moet verantwoorden wat je daar mee gaat doen dus rekeningen bewaren die willen ze zien…. mijn vader is overleden nu heb ik een assierraad… het is nu zo erg dat ik naar mijn gevoel mij moet verantwoorden of het wel klopt …Lifetri belt achter mijn rug om naar de juwelier of ik dat daadwerkelijk cash heb betaald terwijl ik de rekening bij hun moest inleveren..ik bellen met lifetri omdat ik hier erg verdrietig van word omdat ze je het gevoel geven dat ze je niet geloven …zegt die man voor de telefoon dat is gedaan om u te ontlasten vind het een dikke lul verhaal je bent al verdrietig en dan vertrouwd de verzekering je ook nog niet dit is te gek voor woorden
    Maar ik heb dus nooit bericht gehad dat je het overgebleven bedrag moet gebruiken voor wat dan ook …
    Een excuus heb ik ook echt niks aan … vind het ronduit belachelijk

  • Christiaan

    Premie

    Service

    Waardeloze service. Mijn overleden moeder had voor mij een verzekering afgesloten. Buiten mijn weten om, is deze automatisch op mijn naam gezet. Heb hierover geen correspondentie ontvangen, tot de brief van een incassobureau. De klacht die ik hierover heb ingediend, is niet eens goed gelezen door de behandelaar. Gelukkig heb ik elders een verzekering afgesloten.

  • Quiona

    Premie

    Service

    Door persoonlijke omstandigheden moest ik mijn oude verzekering wijzigen en dat werd zonder enkele problemen geregeld. Binnen 5 dagen had ik de nieuwe polis al binnen.

    Nuvema is flexibel, want je kan op elk moment je verzekering weer aanpassen. Ik zou Nuvema zeker aanraden!

  • ronald

    Premie

    Service

    zijn gewoon goed

  • Nijhoff schoep

    Premie

    Service

    Alles is goed aan de verzekeraar

  • Christophe Ramakers

    Premie

    Service

    Heb er van mijn overleden kennissen geen klachten over gehoord.

  • Ria

    Premie

    Service

    goed

  • Jesse Vermeer

    Premie

    Service

    Uitstekend. Goede premie, nooit problemen.

  • Achterberg

    Premie

    Service

    Goede service en afhandeling

  • Jaap

    Premie

    Service

    Keurige en correcte behandeling… Heel fijn

  • Klein Haarhuis.J

    Premie

    Service

    alle gemaakte afspraken komt men perfect na.

    ook na de plechtigheid informeert men nog en geeft tips en of aanbevelingen.

  • Jan Kas

    Premie

    Service

    Geen idee.
    Ik heb gelukkig alleen nog premie betaald.
    Dus nog geen ervaring met deze verzekeraar.

  • Van ven

    Premie

    Service

    Prima en duidelijk

  • lisanne

    Premie

    Service

    Fijne uitvaartverzekeraar met duidelijke afspraken.

  • bergenhuizen

    Premie

    Service

    heel goed geregeld

  • fred poederooijen

    Premie

    Service

    helaas nodig

  • Soraja

    Premie

    Service

    Zeer tevreden. Ben al jaren verzekerd bij hun. Premie niet hoog en oog voor mijn wensen.
    Wijzigingen heb ik altijd makkelijk kunnen doorgeven.